شیطنت روزنامه آمریکایی و فرستادن هدیه برای رئیس‌جمهور ایران

در حالی که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است، بخش عمده‌ای از اخبار و تحلیل‌های مطبوعات جهان درباره ایران، به اظهارنظر‌ها و مصاحبه‌های وی پیش از انجام سخنرانی‌اش در مجمع عمومی اختصاص دارد. از نظریات وی درباره رژیم صهیونیستی گرفته تا حاشیه‌های حضور وی در نیویورک.

در حالی که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است، بخش عمده‌ای از اخبار و تحلیل‌های مطبوعات جهان درباره ایران، به اظهارنظر‌ها و مصاحبه‌های وی پیش از انجام سخنرانی‌اش در مجمع عمومی اختصاص دارد. از نظریات وی درباره رژیم صهیونیستی گرفته تا حاشیه‌های حضور وی در نیویورک.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه سخنان روز گذشته احمدی نژاد درباره بحران سوریه را منعکس کرده که در مصاحبه ای با شبکه خبری «سی ان ان» آن را بیان کرده بود. این خبرگزاری می نویسد احمدی نژاد خواستار حل بحران سوریه از شیوه های صلح آمیز و بدون دخالت خارجی شده است. وی همچنین خشونت ها در سوریه را محکوم کرده است. علاوه بر این، احمدی نژاد در این مصاحبه اعلام کرده در پی سازمان دادن به گروهی است که طرفین منازعه در سوریه را گرد هم بیاورد. وی در ادامه، آزادی، حق انتخاب، حق رأی، احترام و عدالت را از جمله حقوق اساسی مردم در سراسر جهان دانسته که ایران برای به دست آوردن آن ها به ملت ها کمک می کند.

روزنامه «هندوستان تایمز» توجه خود را به سخنان روز گذشته احمدی نژاد درباره رژیم صهیونیستی معطوف کرده است. به نوشته این روزنامه، احمدی نژاد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته رژیم صهیونیستی هیچ ریشه ای در خاورمیانه ندارد و در نهایت محو خواهد شد. احمدی نژاد همچنین گفته به نظر وی، تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران، جدی نیست. هندوستان تایمز با اشاره به دیداری که پیشتر «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل با احمدی نژاد انجام داده و از وی خواسته بود از بیان اظهارات تنش زا علیه اسرائیل بپرهیزد، نوشته اظهارات احمدی نژاد بر خلاف این هشدار بوده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به بخش های دیگری از سخنان احمدی نژاد در مصاحبه با «سی ان ان» پرداخته که طی آن، در پاسخ به سوالاتی، نظرش را درباره همجنس گرایی بیان کرده است. احمدی نژاد حمایت از همجنس گرایی را کار نظام های سرمایه داری تندرو دانسته که اهمیتی به ارزش های انسانی نمی دهند. وی همچنین گفته همجنس گرایی رفتاری بسیار زشت و زننده است که از سوی همه پیامبران، همه مذاهب و همه اعتقادات، منع شده است. احمدی نژاد در این مصاحبه رفتار سیاستمداران غربی که به خاطر چهار یا پنج رأی بیشتر همجنس گرایی را به رسمیت می شناسند، مورد انتقاد قرار داده است.

اما در این میان، روزنامه «هاآرتص» از شیطنت یک روزنامه آمریکایی در رابطه با احمدی نژاد خبر داده است. به نوشته روزنامه، روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» به بهانه خوشامدگویی و استقبال از احمدی نژاد، بسته ای را حاوی سوغاتی ها و مواد خوراکی یهودی به هتل محل اقامت احمدی نژاد فرستاده، اما مأموران امنیتی آمریکایی با اطلاع یافتن از این ماجرا و همچنین به دلیل مشکوک بودن بسته مذکور، اجازه ارسال آن به اتاق احمدی نژاد را نداده اند. نیویورک پست اعلام کرده این اقدام را در حمایت از یهودیان، و به ویژه جامعه یهودیان آمریکا انجام داده است!

در نهایت، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» به واکنش نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به اظهارات احمدی نژاد در مجمع عمومی پرداخته است. احمدی نژاد روز گذشته در نشست «حاکمیت قانون» در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را رژیمی جعلی خوانده که توسط ایالات متحده حمایت می شود. به نوشته ساینس مانیتور، اظهارات احمدی نژاد باعث شده «ران پراسور»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به نشانه اعتراض این جلسه را ترک کند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.