شیعیان بحرین برکناری اول‌وزیر را خواستار شدند

۱۸م آذر ،

aljazeera-62.jpeg

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات برکناری نخست وزیر را که ۳۸ سال است قدرت را در اختیار دارد، خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، هزاران تن از شیعیان بحرین روز جمعه با تظاهرات در روستای “المقشع” در دو کیلومتری منامه، پایتخت این کشور برکناری خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین را از سمتش خواستار شدند.

نخست‌وزیر بحرین از سال ۱۹۷۴ قدرت را در این کشور حاشیه خلیج فارس بر عهده دارد.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی بر خواسته خود در خصوص برکناری وی از قدرت در بحرین تاکید کردند.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین‌ که از بزرگترین گروه‌های مخالف دولت بحرین است، گفت: نمی‌خواهیم کسی برای ما و دولت ما تصمیم‌گیری کند. ما می‌خواهیم که سمت نخست وزیری بحرین به کسی تعلق یابد که خدمتگزار ملت بحرین است.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری تظاهرات و تجمعات مسالمت‌آمیز حق انسانی همه مردم بر اساس معاهدات‌ها و قوانین بین‌المللی است.

علی سلمان همچنین بازگشایی میدان اللؤلؤ را که در سابق مرکز تجمعات اعتراض‌آمیز در بحرین بود، خواستار شد.

این اولین باری است که پس از ممنوع شدن هرگونه تظاهرات و تجمعات در ۲۹ اکتبر از سوی وزارت کشور بحرین، مقامات این کشور اجازه برگزاری چنین تجمعی را صادر کردند. کشور بحرین از یک سال قبل شاهد تظاهرات‌هایی علیه نظام حاکم در این کشور بوده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری لبنان الان اعلام کرد، سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین نیز روز جمعه با تشویق مخالفان برای مذاکره از آنها درخواست کرد تا از انجام هرگونه اقدام خشونت آمیز پرهیز کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.