شیوع بیماری ایدز در کشور سرعت یافته است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : عضو هیئت رئیسه کمیسیون iبهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از شیوع بیماری ایدز در کشور٬ تصریح نمود: متأسفانه هم‌اکنون سرعت شیوع این بیماری در کشور با وجود تمهیدات وزارت iبهداشت و سازمان‌های مربوطه افزایش یافته است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از مهر ؛ محمد جواد نظری مهر عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه آمارهای بین‌المللی شیوع بیماری ایدز در کشورهای اروپایی سیر نزولی پیدا نموده است، افزود: کاهش شیوع ایدز در این کشورها تنها با داشتن برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی توانست روند کاهشی را iبه خود بگیرد.
وی با اعلام اینکه معتادان تزریقی نقش چشمگیری در شیوع بیماری ایدز در کشور دارد، یاد‌آور شد: iبه‌طور حتم پیش از اینکه این بیماری iبه فاجعه تبدیل شود، نسبت iبه ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری و درمان آن، باید اقدام نمود.

این نماینده مجلس نهم٬ با اشاره iبه عملکرد وزارت iبهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در رابطه با کنترل میزان شیوع بیماری ایدز در کشور٬ تصریح نمود: پیشگیری و درمان بیماری ایدز نیازمند اراده‌ای ملی و نقش آفرینی همهی دستگاه‌های مربوطه iبهزیستی، سازمان زندان‌ها، وزارت تعاون٬ کار و رفاه‌اجتماعی در امر درمان و سلامت است.
نظری‌مهر ایدز را یک بیماری با پیچیدگی‌های خاص خود معرفی نمود و ادامه داد:‌ این بیماری از پیشگیری تا درمان با معضلات بسیاری همراه است، لذا مهمترین گامی که باید در جهت مقابله با این بیماری برداشته شود٬ آموزش iبه شمار می‌رود.

وی با اشاره iبه iبها سنگین درمان بیماری ایدز، بیان نمود: iبها‌های این بیماری با اقتصاد یک خانواده معمولی قابل تأمین نمی باش و حتما باید در این باره برنامه‌ای پیاده شود که بتوان مبتلایان iبه ایدز و خانواده‌ آنان را از نظر درمانی تا آنجا که توان دولت اجازه می‌دهد مورد حمایت قرار داد.
دبیر اول کمیسیون iبهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام اینکه بیماران مبتلا iبه ایدز باید از خدمات iبهداشتی و درمانی لازم برخوردار شوند٬ افزود:‌ وضعیت و موقعیت اجتماعی این بیماران تا حدی که iبه دیگران آسیب نرساند باید رعایت شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.