شیوع عجیب و مرموز بیماری مننژیت در مکزیک

مقامات بهداشتی مکزیک گفتند، تاکنون دستکم ۳۵ تن در این کشور بر اثر شیوع مرموز بیماری مننژیت جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع عجیب و مرموز بیماری مننژیت در مکزیک

به گزارش ممتاز نیوز، نیویورک پست چهارشنبه شب نوشت، مقامات ایالت دورانگو در شمال غربی مکزیک روز دوشنبه از مرگ یک بیمار دیگر ناشی از شیوع مرموز بیماری مننژیت خبر دادند که تعداد کل قربانیان مرتبط با این بیماری را به ۳۵ نفر رساند.

مقامات بهداشتی ایالت دورانگو مکزیک که ایالتی وسیع و بیشتر روستایی است اعلام کردند، تا امروز، ۷۹ مورد ابتلا به مننژیت را در چند ماه گذشته ثبت کرده‌اند.

بیماری مننژیت معمولاً با التهاب دردناک مغز و نخاع همراه است که اغلب توسط ویروس یا در برخی موارد باکتری یا عفونت قارچی ایجاد می‌شود.

اولین مورد ابتلا به مننژیت در دورانگو در اواخر سال گذشته تایید شد، زمانی که پزشکان چندین مورد مننژیت آسپتیک که یک التهاب مضر به خصوص در ناحیه مغز انسان است را تشخیص دادند.

بر اساس داده‌هایی که مقامات محلی به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده‌اند، بیماران مبتلا در ایالت دورانگو همگی سابقه انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌های خصوصی پایتخت این ایالت (ویکتوریا دورانگو) را داشتند که در این اعمال جراحی از تکنیک بی‌حسی نخاعی استفاده شده است.

تاکنون مقامات بهداشتی ایالت دورانگو تقریبا به طور روزانه موارد جدید ابتلا و بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.