شیوه های خرد کردن پیاز – آشپزی

گردآوری توسط گروه تغذیه ممتازنیوز

 

شیوه های خرد کردن پیاز

پیاز یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در آشپزی است. پیاز سفید خوش طعم‌تر از پیاز قرمز است اما برخی مزه شیرین‌تر پیاز قرمز را ترجیح می‌دهند.
دستورالعمل‌های زیادی برای پوست کندن پیاز وجود دارد. اینکه چگونه پیاز را پوست بکنید که اشکتان را در نیاورد. از اینکه کبریت لای دندان‌هایتان بگذارید تا اینکه پیاز را در آب پوست بکنید.

اما با همه این ترفندها اگر در هنگام پوست کندن پیاز اشک نریختید، در مرحله ریز کردن اشکتان درمی‌آید. پس از همان اول بگذارید اشک از چشم‌هایتان سرازیر شود. برای سلامتی چشمتان خوب است.

شیوه های خرد کردن پیاز

خرد کردن پیاز
خرد کردن پیاز انواع زیادی دارد: نگینی، حقه‌ای، ریز شده معمولی. بسته به اینکه چه می‌خواهید بپزید، می‌توانید یکی از این انوع را انتخاب کنید.
برای نگینی خرد کردن پیاز بهترین روش این است که یک بار پیاز را از وسط (از ارتفاع) به دونیم کنید. آنگاه هر قطعه را روی تخته بخوابانید، سر و ته پیاز را بزنید، برش‌های عمودی در هر نیمه ایجاد کنید. (به طور متوسط چهار تا شش برش کافی است.) سپس برش‌های عرضی هم اندازه بزنید.

در روش حلقه‌ای پیاز درسته را روی تخته قرار دهید و از عرض برش بزنید. روش معمولی تنها در اندازه قطعات پیاز با روش نگینی فرق دارد.
برای رنده کردن پیاز هم بهتر است این توصیه را به کار ببندید: بهتر است انتهای پیاز را نزنید چون باعث می‌شود هنگام رنده کردن لایه‌های پیاز از هم جدا شود.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۲

مخالفم + ۰


نکات سودمند آشپزی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.