صادرات خودرو با قیمت نزدیک ۶ هزار دلار

۱۷م آذر ،

در هشت ماهه اول امسال ۲۷ هزار و ۴۷۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۶۲۳ میلیون دلار وارد کشور شد.

  به نقل از مهر، واردات خودرو سواری در هشت ماهه اول امسال در حالی به ۲۷ هزار و ۴۷۲ دستگاه به ارزش ۶۲۳ میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰ ( ۲۵ هزار و ۶۶ دستگاه به ارزش ۵۲۵ میلیون دلار) از لحاظ ارزشی بیش از ۱۸ درصد و از حیث تعداد ۹٫۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
از ۲۷ هزار و ۴۷۲ دستگاه خودرو سواری واردشده به کشور در هشت ماهه اول امسال، ۱۳هزار و ۹۸۱ دستگاه به ارزش ۳۷۱ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، ۸ هزار و ۹۲۶ دستگاه به ارزش ۱۵۴ میلیون و ۲۱۷ هزار دلار از مبدا جمهوری کره، هزار و ۳۴۶ دستگاه به ارزش ۱۵ میلیون و ۳۳ هزار دلار از مبدا چین و ۳ هزار و ۲۱۹ دستگاه به ارزش ۸۱ میلیون و ۵۴۳ هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در هشت ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۶۶۳ دلار (نزدیک به ۳٫۸۲ برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۶٫۱۶ درصدی مواجه شده است.

در حالی گمرک ایران میانگین قیمت هر خودروی وارداتی در نیمه اول امسال را بیش از ۲۲ هزار دلار اعلام کرده است که همین خودروها در نمایندگی‌های مجاز در ایران از ۴۰ تا ۶۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

گفتنی است، کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز اخیرا با تاکید بر اینکه تنها واردات خودروهای کم‌مصرف مجاز است، گفته است: خودروهای لوکس و گرانقیمت در ردیف این تصمیم قرار نمی‌گیرند و واردات آنها کماکان ممنوع است.

آمار صادرات ۸ ماهه خودرو

طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۳۸ هزار و ۷۹۲ خودرو به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار به خارج کشور صادر شد که نسبت به ۹ هزار و ۵۱۵ خودروی صادراتی در مدت مشابه سال ۹۰ به ارزش ۵۰ میلیون دلار؛ به لحاظ ارزش ۳۶۱٫۹۴ درصد رشد یافته است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۵ هزار و ۹۳۱ دلار بوده که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۳٫۳۱ درصدی مواجه بوده است.

از ۳۸ هزار و ۷۹۲ خودروی صادراتی در ۸ ماهه ابتدای سال جاری، ۳۸ هزار و ۳۰۱ خودرو به ارزش ۲۲۶ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار به عراق، ۱۸۴ خودرو به ارزش ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار به اوکراین، ۱۰۶ دستگاه خودرو به ارزش ۸۱۴ هزار دلار به آذربایجان و ۲۰۱ خودرو به ارزش ۱ میلیون و ۴۰۲ هزار دلار نیز به سایر کشورها صادر شده است

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.