صادرات صنایع دستی کشور به ۵/۱میلیارد دلار می رسد

‘محمد حسن صالحی مرام’عصر یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهرکرد در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان صادرات محصولات صنایع دستی کشور در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بود که این میزان در سه ماهه نخست سالجاری۳۰۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیش از دومیلیون صنعتگر و هنرمند صنایع دستی از تولید و فروش صنایع دستی امرار معاش می کنند، گفت:کاهش واسطه گری در این بخش ، بازار فروش و درآمد فعالان عرصه صنایع دستی را رونق می دهد.

صالحی مرام، راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی را از راهکاری افزایش فروش و کاهش قیمت محصولات این صنایع عنوان کرد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه های سراسری در داخل و خارج کشور نیز از دیگر راه های معرفی و شناساندن صنایع دستی ایران است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با کاهش قیمت صنایع دستی می توان این کالا را در سبد خرید همه اقشار قرار داد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی سند توسعه کشور، راه اندازی ۱۲ بازارچه صنایع دستی، جزو تکلیف کاری امسال بود که با رایزنی انجام شده و دستور رییس جمهوری مبنی بر قرار گرفتن این امر در طرحهای ‘مهر ماندگار’،۶۰ بازارچه جدید عرضه صنایع دستی تا پایان سالجاری در کشور راه اندازی می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با راه اندازی این بازچه ها می توان در راه کوتاه شدن دست واسطه ها گام برداشت و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از قیمت صنایع دستی در بازار فروش کاست.

صالحی مرام افزود: براساس هماهنگی با واحدهای خودروسازی، از اواخر سالجاری می توان از تولیدات صنایع دستی بخصوص گپه،‌ فرش و گلیم در محصولات این صنعت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور از امروز به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، میزبان علاقه مندان است.

۷۳۶۰/۵۴۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۴۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محسن فرج پور:

    ممنون از تلاشتون میخواستم بدونم چطوری میتونم کالاهای تولیدی دستی خودم رو برای صادرات معرفی کنم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.