صادرات نفت اوپک از مسیر دریا تثبیت شد

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۵:۰۳:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

به پیش بینی موسسه اویل موومنتس؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- موسسه اویل موومنتس پیش بینی کرد صادرات نفت اوپک از مسیر دریا در چهار هفته منتهی به ۱۰ تیر، تقریبا ثابت باقی می ماند
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  اویل موومنتس، موسسه انگلیسی رصدکننده حمل و نقل نفت اعلام کرد: با توجه به افزایش تولید پالایشگران آسیایی، صادرات نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به استثنای آنگولا و اکوادور از مسیر دریا، در چهار هفته منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در مقایسه با چهار هفته منتهی به دوم ژوئن (۱۳خرداد) تا حدودی ثابت می ماند
صادرات نفت این ۱۰ عضو اوپک در چهار هفته منتهی به ۳۰ ژوئن به ۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز می رسد؛ در حالی که این رقم در چهار هفته منتهی به ۱۳ خرداد ۲۴ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز بوده است
موسسه اویل موومنتس اعلام کرد: صادرات نفت اعضای اوپک در دوره مورد بررسی پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.
روی ماسون، موسس اویل موومنتس گفت: با توجه به پایان فصل نگهداری پالایشگاه های نفت آسیا، بیشتر محموله های نفتی هم اکنون روانه های بازارهای آسیایی می شود.
وی افزود: عرضه طولانی مدت نفت خام به بازارهای آسیایی در اواسط ماه اوت به اوج می رسد در حالی که عرضه نفت خام به غرب کاهش می یابد.
بر اساس اطلاعات اویل موومنتس، محموله های نفتی ارسالی از خاورمیانه، از جمله محموله های ارسالی از کشورهای غیر اوپک همچون عمان و یمن، در چهار هفته منتهی به ۱۰ تیر با ۰٫۸ درصد کاهش به ۱۷ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز می رسد.
طبق اعلام این مؤسسه، بارگیری نفت خام در نفتکش ها در ۴ هفته منتهی به ۳۰ ژوئن به میانگین ۴۸۷ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه می رسد که نسبت به دوره گذشته (۴ هفته منتهی به دوم ژوئن)، ۱٫۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وزیران نفت اوپک پنج شنبه گذشته (۲۵ خرداد) در یکصد و شصت و یکمین نشست این سازمان در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر ۲۰۱۱ را همچنان تثبیت کنند.
نشست بعدی وزیران نفت اوپک ۱۲ دسامبر سال جاری (۲۲ آذر ) در وین اتریش برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۷۰۳۳۸۱۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.