صادرات نفت اوپک از مسیر دریا کاهش می یابد

خبرگزای آریا- به پیش بینی موسسه اویل موومنتس، صادرات نفت اوپک از مسیر دریا در چهار هفته منتهی به ۱۴ مرداد، کاهش می یابد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  اویل موومنتس، موسسه انگلیسی رصدکننده حمل و نقل نفت اعلام کرد: صادرات نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به استثنای آنگولا و اکوادور از مسیر دریا، در چهار هفته منتهی به چهارم اوت (۱۴ مرداد) در مقایسه با چهار هفته منتهی به هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) ۲۲۰ هزار بشکه در روز کاهش می یابد.
صادرات نفت این ۱۰ عضو اوپک در چهار هفته منتهی به چهارم اوت به ۲۳ میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه در روز کاهش می یابد؛ در حالی که این رقم در چهار هفته منتهی به هفتم ژوئیه به ۲۴ میلیون بشکه در روز بوده است.
بر اساس تازه ترین برآورد ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام ۱۲ عضو اوپک در ماه ژوئن به ۳۱ میلیون و ۳۶۳ هزار بشکه در روز رسید که این مقدار در مقایسه با ماه مه روزانه ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ بشکه کاهش نشان می دهد.

این آمارها در حالی مطرح می شود که گزارش های مستقیم اعضای اوپک به دبیرخانه این سازمان نشان می دهد تولید نفت خام ۱۲ عضو اوپک در ماه مه به ۳۲ میلیون و ۹۶۴ هزار بشکه در روز رسیده و نسبت به ماه پیش از آن تغییر نکرده است.
اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد با توجه به نگرانی ها درباره بحران بدهی های اروپا و تردیدها درباره بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و افت سرعت رشد اقتصادی در اقتصادهای نوظهور دنیا، آهنگ تقاضای جهانی نفت خام نسبت به تقاضای ضعیف کنونی بازارهای جهانی کندتر شود.
اعضای اوپک در نشست ۱۶۱ این سازمان در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید  روزانه ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر ۲۰۱۱ را برای نیمه دوم سال جاری میلادی ثابت نگه دارند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.