صادرات ۱۶ میلیارد دلار کالا از منطقه وی‍ژه پارس

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس از صادرات ۱۹ میلیون تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد دلار کالا از پایتخت انرژی کشور یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد پورحیدر با بیان این مطلب گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۱۹ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۶۱۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار از این گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس یادآور شد عمده کالاهای صادر شده از این گمرک پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین بوده که به طور عمده به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، ‌بلژیک، ‌اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان صادر شده است.

پورحیدر تصریح کرد: از این میزان کالای صادر شده، ۹ میلیون و ۶۴ هزار و ۱۸۳ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۳۱ تن را میعانات گازی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به واردات در مدت یاد شده، گفت: طی یک سال گذشته ۶۳۵ هزار و ۹۱۷ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۴۹۷ دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

پورحیدر با بیان اینکه این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶۶ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده مجتمع های پتروشیمی‌ها و فازها پالایشگاهی بوده است./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.