“صادرات” ۲۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار “کالای غیر نفتی” در هشت ماه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در هشت ماه اول سال جاری ۲۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دوازده و هفت دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی ممتاز نیوز،به نقل ازروابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران ،میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۵۶ میلیون و ۸۴۴ هزار تن است که هفت و هفت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، سنگ‌آهن به ارزش ۹۰۹ میلیون دلار، متانول به ارزش ۷۲۸ میلیون دلار و قیرنفت به ارزش ۷۱۹ میلیون دلار از عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت می باشند.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: در این مدت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور ۴میلیارد و ۹۴۴میلیون دلار میعانات گازی، ۶میلیارد و ۴۰۵میلیون دلار محصولات پتروشیمی و ۱۳میلیارد و ۲۵۶میلیون دلار به سایر کالاها اختصاص داشت.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: در هشت ماهه امسال میزان صادرات کشورمان به چین ۴ میلیارد و ۲۵۲میلیون دلار، به عراق ۳میلیارد و ۸۷۰میلیون دلار، به امارات ۲میلیارد و ۳۱۸میلیون دلار، به هند یک میلیارد و ۶۵۹میلیون دلار و به افغانستان یک میلیاردو ۶۳۹میلیون دلار است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از در هشت ماهه سال جاری ۱۸میلیون و ۹۲۵هزار تن کالا به ارزش ۲۸میلیارد و ۲۴۷میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان به لحاظ وزن سی درصد و از حیث ارزش بیست و دو و هفت دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید: اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ۶۱۰میلیون دلار، کنجاله سویابه ارزش یک میلیارد و ۵۷میلیون دلار، گندم به ارزش ۷۵۱میلیون دلار، ذرت به ارزش ۷۴۵میلیون دلار و وسایل نقلیه با موتور پیستونی داخلسوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب به ارزش ۶۳۴ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات، چین، هند، کره و ترکیه بوده‌اند.

در این مدت ۵میلیارد و ۸۵۴میلیون دلار کالا از امارات، ۵میلیارد و ۵۳۹میلیون دلار از چین، ۲میلیارد و ۶۰۷میلیون دلار از هند، ۲میلیارد و ۳۸۹میلیون دلار از کره و ۲میلیارد و ۳۰۷میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.