صادرات ۵۶ میلیون دلار کالای تولید همدان از گمرک این استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از۵۶ میلیون دلار کالا ی تولیدی طی سه ماهه امسال از طریق گمرک این استان خبرداد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ «محمد مهدی فرشچی‌موحد» افزود: از این میزان صادرات ۲۰ میلیون و ۴۶۶ هزار دلار از گمرک همدان و ۳۵ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار از سایرگمرکات بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته و از نظر وزنی برابر ۲۷۹ هزار و ۳۲۲ تن بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: از میزان صادرات انجام شده، ۲۴ میلیون و۴۸۶ دلار در بخش کشاورزی،۲۲ میلیون و۲۰۲ هزار دلار در بخش صنعت، معدن وتجارت و۹ میلیون و ۳۲۶ هزار دلار در بخش صنایع دستی و فرش صورت گرفته است .

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان،بیشترین رشد صادرات کالا در این مدت مربوط به بخش کشاورزی استان با ۵۷ درصد می‌باشد.

وی در ادامه به مهم‌ترین اقلام کالایی صادر شده اشاره کرد و افزود: سیمان با ۱۵ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار، کشمش با ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار، سفال با ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار، سبزی و صیفی‌جات با ۵ میلیون و ۶۲ هزار دلار، سیب زمینی با ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار، کاشی و چینی‌آلات بهداشتی با یک‌میلیون و ۵۲۴ هزار دلار و میوه‌جات با یک‌میلیون و ۲۲۳ هزار دلار از اقلام صادر شده تولیدی استان همدان بوده است.

فرشچی موحد افزود: این کالاها به کشورهای کانادا، ایتالیا، هلند، دانمارک، اوکراین، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، عراق، امارات، کویت، قطر، ترکیه و اتیوپی صادر شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.