صادرات ۸۸۴ میلیون دلاری محصولات کشاورزی/ پسته، میوه و زعفران در صدر

محمدمهدی نهاوندی در گفتگو با مهر گفت: صادرات محصولات کشاورزی در دوره چهار ماهه نخست امسال از نظر ارزش ۱٫۶ درصد و از لحاظ وزنی حدود ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: پسته، میوه و زعفران به ترتیب ۱۸۲، ۱۱۱ و ۱۰۷ میلیون دلار صادر شد که بیشترین ارزش صادرات را به خود اختصاص دادند. همچنین سهم سایر محصولات کشاورزی صادر شده در این دوره به رقم ۲۴۲ میلیون دلار رسید.

وی تصریح کرد: براساس جدول عملکرد صادرات محصولات کشاورزی طی چهارماهه نخست سال جاری ارزش صادرات کشمش، آبزیان، سیب زمینی و خرما به ترتیب ۷۱، ۶۰، ۴۱ و ۵۱ میلیون دلار بود؛ ضمن اینکه کمترین سهم در این دوره گل و گیاه با ارزش ۱۷ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

به گفته نهاوندی، خرما، سیب زمینی و گل و گیاه نیز به ترتیب ۱۷۴، ۱۳۹ و ۴۳ میلیون دلار ارزش صادراتی داشتند؛ از سوی دیگر سایر اقلام محصولات کشاورزی در مجموع ۷۸۴ میلیون دلار ارزش صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پسته، انواع میوه، زعفران و کشمش به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۸ درصد از سهم کل صادرات گروه محصولات کشاورزی را در سال ۱۳۹۰ دارا بودند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.