صادقی:منافع تیم ملی مهم‌تر از باشگاهی است

ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره تعطیلی حدود دو هفته‌ای لیگ برتر به دلیل برگزاری دیدار تیم ملی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: جام جهانی در هر رشته ورزشی پس از المپیک به عنوان مهمترین رویداد ورزشی در آن رشته تلقی می‌شود و همه کشورها با تمام توان برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: در رشته ورزشی فوتبال این اهمیت چندین برابر می‌شود، چرا که در آخرین رقابت‌های جام جهانی حدود ۴ میلیارد بیننده از ملیت‌های مختلف نتایج رقابت‌های آن را پیگیری و رصد می‌کردند.

هافبک با تجربه نارنجی‌پوشان کرجی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ و تاثیرات مثبت این موفقیت در پیشرفت فوتبال ایران گفت: در آن دوره ما تیم بسیار خوبی داشتیم که از بازیکنان بزرگی مانند علی دایی، کریم باقری، مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی و عابدزاده و بسیاری دیگر تشکیل شده بود.

صادقی بیان داشت: وقتی به جام جهانی صعود کردیم، این بازیکنان مورد توجه باشگاه‌های بزرگ فوتبال قرار گرفته و حتی توانستند در تیم‌های قدرتمندی چون بایرن مونیخ برای خود جایگاه مناسبی کسب کنند.

وی تاکید کرد: امروز همین بازیکنان تبدیل به مهره‌های با تجربه و مربیان بزرگی شدند که تجربیات خود را به بازیکنان جوان و با انگیزه کشورمان منتقل کرده و می‌کنند.

کاپیتان تیم فوتبال سایپای البرز افزود: بنابراین هر بار صعود به جام جهانی در حقیقت یک گام بلند به سوی پیشرفت و توسعه فوتبال در کشورمان است و هر ایرانی موظف است تا از تیم ملی برای رسیدن به این موفقیت حمایت کند.

صادقی ابراز داشت: بنابراین در شرایط فعلی اولویت اصلی مردم و مسئولان ورزشی کشورمان باید حمایت از تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی این تیم باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به منافع ارزشمند صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برای باشگاه‌های ایرانی، باید سود و زیان باشگاهی و گروهی را فراموش کرده و برای موفقیت شاگردان کی‌روش تلاش کنیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی حدود دو هفته‌ای لیگ برتر فوتبال به دلیل در پیش بودن دیدار ایران و لبنان از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: به طور قطع تعطیلی لیگ به ضرر باشگاه‌ها به ویژه تیم‌هایی مانند سایپا است که در شرایط آرمانی و مطلوبی به سر برده و بر روی نوار پیروزی گام برمی‌دارند.

وی در پایان متذکر شد: به هر حال همان طور که گفتم در شرایط فعلی اصل موفقیت تیم ملی و راهیابی به جام جهانی است و نمی‌توانیم به این تصمیم اعتراض کنیم،‌ اما امیدوارم در نهایت تعطیلی لیگ برتر به ضرر تیم ملی تمام نشود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.