صادق الحسینی: نتانیاهو می‌خواهد اوباما را به تب راضی کند

یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اقدام نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل علیه برنامه صلح آمیز هسته یی ایران گفت: ما باید نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای قدرتمند که منافع شان با ما در تضاد است ولو اقدامات احمقانه، هوشیار و آماده باشیم.

محمدصادق الحسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ترسیم تصویری از برنامه صلح آمیز هسته یی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که مدعی شد این برنامه به سمت تسلیحاتی شدن حرکت می کند، اظهار کرد: این اقدام نتانیاهو یک نوع ژست تبلیغاتی و جنون وار بود و دو هدف داخلی و بین المللی را دنبال می کرد که البته او به خوبی می داند که در این دو هدف به موفقیت نخواهد رسید.

او ادامه داد: نتانیاهو در داخل سرزمین های اشغالی با مشکلات بسیاری با رقبای سیاسی و نظامی اش روبه رو است. او سعی دارد با حمله ور شدن به ایران، فضای خالی ناشی از محبوب نبودنش را پر کند. هم چنین پس از آن که تحولات منطقه اتفاق افتاده است نتانیاهو به شدت از گسترش این تحولات به سرزمین های اشغالی نگران است و در این مسیر به حمایت آمریکا بیش از پیش نیاز دارد.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: هدف دوم، باج گیری نتانیاهو از آمریکایی هاست تا او را در این مسیر از سقوط و ضعف و ناتوانی در مقابل مجموعه مسائل داخلی اش و منطقه نجات دهد.

الحسینی ادامه داد: در انتخابات آینده آمریکا، رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو سعی دارد اوباما را به نفع خود همراه کند این در حالی است که صهیونیست ها تاکنون حمایت قوی را از رامنی رقیب اوباما داشته اند به این امید که شاید این حمایت اوباما را تحریک کند تا به درخواست های لابی صهیونیست در آمریکا بیش از رامنی پاسخ دهد.

وی با بیان این که نتانیاهو سعی دارد به اصطلاح به مرگ بگیرد تا آمریکا به تب راضی شود، گفت: آن ها با پیش کشیدن موضوع ایران و بیان این که برنامه هسته یی ایران تهدید صلح و امنیت بین الملل است، می خواهند به نوعی حمایت آمریکا را نسبت به مسائل منطقه و داخلی شان به دست آورند این در حالی است که هیچ حکومتی در تاریخ آمریکا تاکنون آن قدر که حزب اوباما از رژیم صهیونیستی در مسائل مختلف حمایت کرده است، پای کار نبوده است.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: نتانیاهو می خواهد تا اوباما مثل رامنی درباره ایران و یا حمایت از رژیم صهیونیستی صحبت کند.

الحسینی با اشاره به انتقاد مقامات رژیم صهیونیستی از جمله موفاژ به نتانیاهو درباره اقدامی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایران صورت داد، گفت:حتی مقامات صهیونیستی این اقدام نتانیاهو را حاکی از صادق نبودن، غوغاسالاری و ضعف نتانیاهو می دانند.

او در پاسخ به این که اقدام نتانیاهو تا چه اندازه می تواند بر افکار عمومی دنیا تاثیر داشته باشد، گفت: ما مسلمانان، عرب ها و ایرانی ها اگر در جایی سیادت خود بر ثروت، حاکمیت، منافع مان را در سرزمین مان از دست داده ایم به خاطر نیرنگی است که از سوی دشمن به ما وارد شده است، همان گونه که شصت سال پیش با نیرنگ برخی حکومت های کلانتر در دنیا، رژیم صهیونیستی بر این منطقه تحمیل شد و مثل خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفت. اگر متوجه این نیرنگ ها باشیم، می توانیم بر مشکلات مان فائق آییم.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مستقل اگر بتوانند بین قاطعیت و گفت وگو به جمع بندی مناسبی برسند، می توانند در مقابل چنین هجمه هایی ایستادگی کنند. ما باید نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای قدرتمند که منافع شان با ما در تضاد است ولو اقدامات احمقانه، هوشیار و آماده باشیم.


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.