صادق: نمایندگان بر اساس قانون حق اظهارنظر دارند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه نمایندگان مجلس با دو وزیر علوم ،‌تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش مخالفت عمومی ندارند، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند در چارچوب قانون نظرات خود را طرح کنند.
به گزارش خبرگزاری به نقل از خانه ملت؛محمدرضا صادق گفت: مخالفت عمومی از سوی نمایندگان با وزرای پیشنهادی مطرح نیست و نمایندگان مجلس استقبال خوبی از اعضای پیشنهادی کابینه داشته‌اند.
مشاور رئیس‌جمهور، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این مقطع در چارچوب قانون حق دارند نظرات خود را مطرح کنند، البته به انتقادات مطرح شده پاسخ‌هایی از سوی نمایندگان موافق و وزرای پیشنهادی داده شده است.
وی ادامه داد: ان‌شاالله مجلس در فرصت باقی مانده نظرات خود را ارایه می‌کند و خوشبین هستیم که وزرای پیشنهادی رای اعتماد دریافت کنند.
صادق دربارهٔ حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و رای آوری اعضای کابینه یازدهم، افزود: دکتر روحانی همان‌طور که اعلام کردند فرزند مجلس است و با سابقه ۲۰ ساله نمایندگی مجلس با فضا و کارکرد این نهاد آشنایی کامل دارد و حضور رئیس جمهور در مجلس احترامی است که برای مجلس و نمایندگان قایل است.
وی در ارزیابی از روند فضای مجلس در روز دوم بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی و احتمال برگزاری جلسات در روز پنج‌شنبه، تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس برنامه‌ریزی داشته و با زمانی که نمایندگان مجلس می‌گذارند طبق معیارهای قانونی جلسات رای اعتماد به وزرا برگزار می‌شود.
صادق، ادامه داد: تا زمانی که بحث رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس ادامه داشته باشد وزرا و رئیس‌جمهور در این نهاد حضور خواهند داشت و به سوالات نمایندگان مردم پاسخ می‌دهند.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تعامل سازنده‌ای میان مجلس و دولت یازدهم شکل گرفته است، افزود: تعامل سازنده‌ای که میان دو قوه شکل گرفته با انجام وظایف قانونی آنها تداوم و ادامه دار است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.