صالحی: از میزبانی قزاقستان برای نشست ایران و ۱+۵ استقبال می کنیم/برای مذاکرات بــایــد صــبــور بــود

 به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی صبح چهارشنبه بعد از امضای تفاهم‌نامه مشترک اقتصادی، تجاری، فنی، علمی و فرهنگی بین ایران و قزاقستان در جمع خبرنگاران ایرانی و قزاق با بیان این که ایران و ۱+۵ در جهت درست حرکت می‌کنند ادامه داد: ممکن است جریان حرکت گاهی به کندی و گاهی به سرعت باشد اما می‌توانم بگویم که دو طرف مایلند مسأله هسته‌ای ایران به صورت برد ـ برد حل و فصل شود.

 

او ادامه داد: طی چند روز آینده کارشناسان در استانبول درباره نقشه‌ی راه صحبت خواهند کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مسائل تکنیکی و حقوقی مطرح خواهد شد اما در مجموع نسبت به حل و فصل این مسأله امیدواریم البته ممکن است زمانش مشخص نباشد اما در مجموع مثبت است.

 

وی هم‌چنین درباره موضوعات مورد بحث در دیدار با رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: غیر از مسائل دو جانبه مسائل منطقه‌یی به ویژه سوریه و مسأله هسته‌یی ایران بررسی شد. ما از مواضع کشور دوست و برادر قزاقستان به خاطر حمایت‌هایی که از حقوق هسته‌یی ایران در عرصه بین‌المللی داشته است، تشکر می‌کنیم.

 

صالحی افزود: قزاقستان اعلام آمادگی کرد که میزبان نشست بعدی ۱+۵ باشد ما هم استقبال کردیم.

 

وی با اشاره به بحث سوریه بیان کرد: امیدواریم که با رایزنی دو کشور در بحث سوریه اقداماتی انجام دهیم چرا که قزاقستان رییس شورای وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی است که می‌تواند نقش موثری در حل این بحران داشته باشد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بررسی بحث رژیم حقوقی دریای خزر اظهار کرد که تکلیف این مسأله باید زودتر مشخص شود تا به عنوان موضوع مزمن باقی نماند.

 

وی افزود: قزاقستان به دریای آزاد راه ندارد. ما آمادگی خود را اعلام کردیم که می‌توانیم در بندر عباس و جاسک تسهیلاتی را برای دسترسی قزاق‌ها به آب‌های آزاد فراهم کنیم.

 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.