صالحی خبر داد: سلامتی گروگان‌های ایرانی و سفر آمانو به تهران

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه گفت: برای آزادی گروگان های ایرانی در دمشق، با کشورهای قطر، ترکیه و سوریه در تماس هستیم و تاکنون اقدامات ثمر بخشی انجام شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارت امور خارجه درباره گروگان های ایرانی افزود: الحمدلله در ارتباط با آزادی این گروگان‌ها در مسیر خوبی حرکت می‌کنیم.رییس دستگاه دیپلماسی در عین حال اظهار داشت که نمی‌تواند توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کند اما گفت: ˈالحمدالله همه‌ آنها سالم هستند.ˈ

وزیر امور خارجه درباره مشکلات اخیر ایجاد شده بین سوریه و ترکیه و آینده روابط این دو کشور اظهار داشت: دو طرف دعوت به خویشتنداری توصیه شده اند و جمهوری اسلامی ایران با هر دو کشور در حال تماس است و امیدواریم شرایط به گونه پیش رود که بحران ایجاد شده در روابط این دو کشور برطرف شود.

وزیر امور خارجه درباره پرونده هسته ای نیز گفت: انشاءالله گروه ۱+۵ در آ‌ینده‌ای نه چندان دور با نماینده‌ جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای خواهند داشت و امیدواریم که این جلسه، جلسه مثبتی باشد و من به این جلسه و نتایجی که از آن انشاءالله حاصل خواهد شد، خوشبینم.

صالحی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه سفر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشت: ‌سفر آقای آمانو به تهران در راستای بحث پی.‌ام. ‌دی (ابعاد نظامی احتمالی) است و سفیر ما در وین قرار است در این ارتباط جلسه‌ای نیز داشته باشد.

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این پرسش که آخرین لطیفه سیاسی که شنیده است، چیست؟ گفت: اقدام نتانیاهو و کشیدن نقاشی در مجمع عمومی سازمان ملل.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.