صالحی: سطح تجارت ایران با آفریقا رضایت‌بخش نیست

۰۸خردادماه،

23-375.jpg

وزیر امور خارجه کشور با تاکید بر گسترش روابط تجاری میان ایران و آفریقا خاطرنشان کرد: باید موانع برای توسعه‌ی روابط اقتصادی میان ایرانی و قاره آفریقا برداشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان، عصر امروز پنج‌شنبه با حضور در مراسم جشن روز آفریقا که با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای آفریقایی در تهران و میهمانان خارجی در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، به مناسبت این روز به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد روز آفریقا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های اصولی، عملی و پایدار با کشورهای آفریقایی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند و حمایت از مواضع ملت‌ها و کشورهای آفریقایی و گسترش مناسبات در همه‌ی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از اهداف اصولی سیاست خارجی ایران از بدو تاسیس جمهوری اسلامی است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: قرن حاضر قرن آفریقاست و تحولاتی که در سال های اخیر در این قاره شاهد آن بوده‌ایم به خوبی گویای این است که رخدادهای بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در آفریقا در حال وقوع است.

صالحی با بیان این‌که سطح تجارت کشورمان با آفریقا رضایت‌بخش نیست، گفت: ما معتقدیم ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورمان با کشورهای آفریقایی وجود دارد و باید موانع موجود در زمینه‌ی گسترش روابط اقتصادی و کارشناسی شناسایی شده و راهکارهای مناسب آن پیدا شود.

هم‌چنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی کشورهای آفریقایی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.