صحبت‌های حسن ناهید قبل و بعد از مرگ هوشنگ ظریف

همین چند وقت پیش بود که سه بزرگ موسیقی کشورمان هوشنگ ظریف (نوازنده پیشکسوت تار)، حسن ناهید (نوازنده پیشکسوت نی) و عبدالوهاب شهیدی (خواننده پیشکسوت و نوازنده عود) پس از مدت‌ها یکدیگر را در منزل هوشنگ ظریف ملاقات و یادی از گذشته کردند. حالا بعد از گذشت دو هفته هوشنگ ظریف که در آن روزها هم از بیماری رنج می‌برد، این جمع را ترک و جامعه موسیقی ایران را داغ‌دار کرده است. 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در آن جمع خودمانی ظریف به خوبی توانایی به یاد آوردن دوستانش را نداشت. شهیدی پس از دیدن ظریف تحت تأثیر قرار گرفته بود و می‌گفت که او و ظریف سال‌ها با یکدیگر کار کرده و چقدر ظریف فرد نجیبی بوده و هیچ گاه از او بدی ندیده است. 

در همان جمع حسن ناهید ۷۶ ساله درباره‌ ارتباطش با هوشنگ ظریف و عبدالوهاب شهیدی به ایسنا گفت: من از سال ۳۹ به سفارش مرحوم استاد حسین دهلوی به مرحوم استاد نصرت‌الله گلپایگانی که در آن زمان در اداره هنرهای زیبا ارکستری داشت، معرفی شدم و از همان ساعت اولی که در ارکستر نشستم، با استاد هوشنگ ظریف همکار بودم.

او ادامه داد: ما سال‌ها با هم کار کردیم و کشورهای مهم دنیا را با هم دیده‌ایم و در خدمت استاد عبدالوهاب شهیدی بودیم. در کنسرت‌هایی که با استاد شهیدی و مرحوم فرامرز پایور (موسیقیدان و آهنگساز) داشتیم، خواننده آقای شجریان یا خود استاد شهیدی بود. به هر حال سال‌های زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم. الآن حدود ۶۰ سال است که من استاد ظریف را می‌شناسم.

خبرنگار ایسنا امروز (یکشنبه) و پس از درگذشت هوشنگ ظریف، بار دیگر با حسن ناهید تماس گرفت. او که حال چندان مساعدی هم پس از شنیدن این خبر نداشت، به سختی چند کلمه‌ای را برایمان نوشت:

«از همان ابتدا که در ارکستر مرحوم نصرت‌الله گلپایگانی شروع به کار کردم با استاد هوشنگ ظریف اسطوره تار ایران آشنا و همکار شدم. استاد ظریف نمونه اخلاق و هنر  و الگویی برای بنده بودند. تا قبل از بیماری او، در کار ارکستر و داوری جشنواره‌ها با ایشان بودم. او استادی دلسوز برای شاگردانشان و همه بودند. جایگاه ایشان در موسیقی ایران بسیار بسیار بالا بود و کسانی که با استاد هوشنگ ظریف آشنایی دارند با گفته من موافقند. خاطرات بسیاری در ۶۰ سال با ایشان دارم که در فرصت دیگری خواهم گفت برای این بزرگوار آرزوی رحمت الهی دارم روحش شاد.»

زنده‌یاد هوشنگ ظریف، نوازنده پیشکسوت و مدرس تار روز شنبه (۱۷ اسفند ماه) به علت ایست قلبی درگذشت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.