صدور حکم اعدام دوازده تروریست در عراق

تلویزیون عراق اعلام کرد ریاست جمهوری این کشور احکام مجازات اعدام دوازده تن از محکومان عملیات تروریستی را به تصویب رساند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ تلویزیون دولتی العراقیه گفت:«شورای ریاست جمهوری عراق احکام مجازات اعدام دوازده تن از تروریست ها را تایید کرد که دو تن از محکومین از ملیت های سایر کشورهای عربی هستند.»

این محکومان به علت همکاری در عملیات تروریستی مجرم شناخته شده اند. این شبکه تلویزیونی از اشاره به جزییات بیشتری در این باره خودداری کرد.طبق قوانین کشور عراق، احکام اعدام باید به امضای جلال طالبانی رئیس جمهور این کشور و دو معاونش برسد.

اگرچه طالبانی احکام اعدام را تایید نمی کند و از امضا آن خود داری می کند، در عوض مجوز امضا این قبیل احکام را به معاون خود «خودیر الخزائی» – که شیعه است – واگذار کرده است. پس از اشغال عراق از سوی نیروهای تحت فرمان آمریکا، این کشور اجرای حکم اعدام را به مدت بیش از یک سال به حالت تعلیق در آورد.

اما دولت عراق در هشتم ماه اوت سال۲۰۰۴ قانون مجازات اعدام را مجددا احیا کرد و می گوید که این مجازات باعث جلوگیری از خشونت گسترده در این کشور می شود. از آن زمان تا بحال، تعدادی از محکومین از جمله صدام حسین دیکتاتور مخلوع این کشور به مجازات اعدام محکوم شده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.