صدور سند مالکیت حرم رضوی و مسجد جمکران

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون ۹۶ درصد از اراضی و عرصه‌های ملی دارای سند مالکیت حدنگاری شده و تا دو ماه آینده متعهد می‌شویم که ۴۰۰ سند حدنگاری باقیمانده نیز صادر شود.

صدور سند مالکیت حرم رضوی و مسجد جمکران

به گزارش ممتاز نیوز، حسن بابایی روز یکشنبه در نخستین همایش ایده‌های تحول آفرین ثبتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ارایه گزارش تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت و افزود: با تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در همه استان‌های کشور،۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای سند حدنگاری شده است که این اقدام مانع از کوه‌خواری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری می‌شود و تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه ششم توسعه حدنگاری ۱۱۰ میلیون هکتار عرصه‌های ملی بود که ۲۰ میلیون هکتار فراتر از تعهد عمل کرده‌ایم.

وی اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد از روستاها و شهرها دارای سند حدنگاری شده و مقرر است تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد تا به حد مطلوب برسد.

وی ادامه داد: اکنون سند حرم رضوی و اراضی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد جمکران نیز صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: علاوه بر ثبت سند حدنگاری ۶۰ متری سواحل شمال، جنوب و دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸ هزار هکتار، همچنین بستر قطعی رودخانه‌های زاینده‌رود ، دز، کارون، کرخه و مارون نیز ثبت شده است.
بابایی افزود: سند مالکیت اراضی و املاک متعلق به وزارت دفاع در مجموع به مساحت بیش از ۲۳۹ هزار هکتار از جمله پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی به مساحت ۹۰۰ هکتار، پایگاه عقاب در عسلویه ، پایگاه دریایی ارتش و پایگاه نیروی دریایی سپاه در مجموع به مساحت ۵۳۰ هکتار صادر شده است.
وی ادامه داد: سند مالکیت بیش از ۲۷۳ هکتار از اراضی و املاک متعلق به وزارت نیرو ، بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و املاک کمیته امداد امام خمینی همچنین بیش از ۱۵۵ هکتار املاک و اراضی موقوفه صادر شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ۱۴ جزیره در استان هرمزگان، اظهارداشت: تاکنون برای هشت جزیره سند مالکیت حدنگاری صادر شده و صدور سند برای مابقی جزایر نیز در دست اقدام است.
بابایی افزود: حدنگاری در منطقه آزاد جزیره کیش و جزایر اقماری آن به صورت کامل انجام شده و ارائه خدمات ثبتی در بستر حدنگاری انجام می‌شود همچنین برای دو سوم جزیره قشم نیز در اجرای قانون جامع حدنگار اسناد مالکیت صادر شده است.
وی گفت: سند مالکیت بستر تالاب‌های انزلی، گاوخونی و جازموریان به مساحت بیش از ۱۴۳ هزار هکتار صادر شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد ادامه داد: در سه ماه اخیر ۲۷ میلیون و ۹۸۳ هزار مورد خدمت الکترونیکی ارائه شده که حاکی از رشد ۵۰ درصدی است.
وی با بیان اینکه ثبت اسناد در حوزه الکترونیک قدم‌های مثبتی برداشته است، گفت: بیش از ۲۵ سامانه تخصصی و ۱۳ سامانه عمومی راه اندازی کردیم.
بابایی افزود: در سه ماه اخیر ۸۷۷ هزار و ۸۹۶ فقره سند مالکیت صادر شد که در مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.