صدور شناسنامه های مکانیزه ویژه ۱۵ ساله ها

۲۱فروردین۱۳،

معاون اسناد هویت سازمان ثبت احوال کشور، از قوانین و ضوابط تعویض شناسنامه های رایانه ای و صدور شناسنامه های مکانیزه ویژه ۱۵ ساله ها خبر داد.

اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اشخاص دارای سن ۱۵ سال در هنگام لزوم عکس دار شدن شناسنامه های خود، شناسنامه های تازه رایانه ای دریافت خواهند کرد.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: از سال ۸۹ تاکنون در تمامی ادارات ثبت احوال سیستم شناسنامه های رایانه ای مستقر، ۴٫۵ میلیون شناسنامه بالای ۱۵ سال، صادر و تحویل مردم داده شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در برنامه زمان بندی، ما فراخوان برای تعویض شناسنامه های قرمز رنگ به هیچ عنوان در ادارات نداریم شناسنامه هایی که مفقود شده یا اطلاعات هویتی آن ها، اطلاعات سه جلدی، تغییر نام و نام خانوادگی و موارد دیگر به ویژه اشخاص دارای سن ۱۵ سال را تعویض و شناسنامه های رایانه ای برای آن ها صادر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر سال حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شناسنامه در ثبت احوال صادر تاکنون نیز ۴٫۵ میلیون شناسنامه صادر شده است.

اسماعیلی با اشاره به تعویض شناسنامه های آب خورده و صدور شناسنامه های رایانه ای گفت: در صورت از رده خارج شدن یا غیر قابل استفاده شدن شناسنامه متقاضیان با مراجعه به اداره ثبت احوال، با توجه به بررسی های انجام شده و شرایط لازم با تعویض عکس به طور قطع شناسنامه های آن ها تعویض، شناسنامه های مکانیزه یا رایانه ای صادر خواهد شد.

وی با اشاره به جایگزینی کارت های شناسایی ملی به جای شناسنامه های رایانه ای گفت: با توجه به جایگاه کاربردی کارت های شناسایی و ملی در دستگاه ها نیازی برای تعویض شناسنامه ها نیست مگر در مواقعی که از درجه اعتبار ساقط شده باشد.

اسماعیلی در پایان با اشاره به جایگزینی شناسنامه های مکانیزه به جای شناسنامه های آب خورده افزود: متقاضیان با مراجعه به ادارات مرتبط با درخواست آن ها با توجه به میزان آسیب شناسنامه های متقاضیان چنانچه لازم باشد شناسنامه های مکانیزه صادر می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.