صدور مجوز صرافی ها به صورت الکترونیکی انجام می گردد

۲۴م دیماه ،

صدور مجوز صرافی ها به صورت الکترونیکی انجام می گردد | چاپ |
یکشنبه ۲۴ دی ساعت ۱۲:۵۹

بینا- وقوع بحران مالی در مؤسسه‌ها  و افزایش مخاطره های امنیتی و اجتماعی، استفاده از اهرم‌های ضد رقابتی برای رشد و توسعه ، عدم شفافیت در نحوه تجهیز و تخصیص وجوه به صورت شفاف و افزایش احتمال پول‌شویی و کاهش ثبات پولی در کشور از جمله مهم‌ترین پیامدهای نامطلوب رشد مؤسسه‌های پولی بازار غیرمتشکل می باشند.
به گزارش بینا، بر این اساس، بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران  در راستای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی  با تمرکز بر موسسات پولی و اعتباری، تعاونی های اعتباری ، صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها اقدام به بررسی وضعیت ، صدور مجوز و برخورد با متخلفان در این بازار نموده و با صدور اطلاعیه های مکرر از صرافی های سراسر کشور درخواست نموده است اطلاعات صرافی های خویش را در این سامانه به ثبت برسانند.
بر این اساس ،کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی (صرفاً بانکها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی )به منظور ثبت تقاضای تأسیس صرافی می‌بایستی پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی سامانه بازار غیر متشکل پولی به آدرس NBFI.CBI.IR ، بخش صرافیها و انتخاب گزینه ثبت تقاضای تأسیس صرافی ضمن تکمیل اطلاعات درخواستی نسبت به ثبت تقاضای خود و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.
شایان ذکر است در حال حاضر ، صرفاً ارائه تقاضا به صورت اینترنتی امکان پذیر می‌باشد و سایر مراحل رسیدگی به تقاضاهای صرافی به صورت الکترونیکی و در مرحله تست نهایی می‌باشد که با توجه به بهره‌برداری کامل از سامانه مذکور در آینده ،کلیه مراحل از دریافت تقاضا تا صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت.
همچنین با توجه به راه‌اندازی سامانه مذکور علاوه بر ثبت تقاضای تأسیس صرافی، کلیه مراحل رسیدگی به پرونده ‌شرکتهای صرافی موجود نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت، لذا مراجعه حضوری متقاضیان تأسیس صرافی و نیز شرکتهای صرافی موجود منتفی گردیده و نیاز به مراجعه حضوری و یا حتی تماس تلفنی نخواهد بود.
گفتنی است به دنبال راه‌اندازی سامانه مذکور در تاریخ ششم آذرماه تا پایان نهم دی ماه سال جاری ،بالغ بر ۲۱۲۷ تقاضای تأسیس صرافی در سامانه ثبت گردیده است. علاوه بر این در حال حاضر بالغ بر ۶۰۱ شرکت صرافی با مجوز این بانک (به شرح فهرست مندرج در پایگاه اطلاع رسانی بانک) در سطح کشورمجاز به فعالیت می‌باشند .


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.