صدور و ارسال الکترونیکی اجازه حرکت کشتی ها در بندر شهید رجایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صدور و ارسال الکترونیکی اجازه حرکت کشتی ها در بزرگترین بندر تجاری ایران طی آینده ای نزدیک خبر داد وگفت: این اقدام برای اولین بار در سطح بنادر کشور صورت می گیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، “فرهمند پسران” دراین رابطه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده توصط کارکنان اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر، بندر شهید رجایی همانند بسیاری از بنادر بزرگ دنیا همچون مالزی و سنگاپور، اقدام به صدور و ارسال الکترونیکی اجازه حرکت شناورها خواهد کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که این اقدام برای اولین بار در سطح بنادر کشور صورت گرفته است، هدف از اجرای این طرح را تسهیل فعالیت های عملیاتی بندر شهید رجایی، افزایش سرعت خدمات رسانی به نمایندگان کشتیرانی ها و مالکان شناوران متردد به این بندر و همچنین گسترش بسترهای دولت الکترونیکی در بزرگترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.

رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مزایای اجرای چنین اقدامی گفت: اجرای این طرح سبب می شود تا نمایندگان کشتیرانی بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور فیزیکی در بندر اسناد و مدارک مورد نیاز صدور اجازه حرکت را ارسال کرده و سپس اجازه حرکت شناور را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

پسران همچنین اضافه کرد: طراحی وب سایت مورد نیاز برای اجرای چنین طرحی به پایان رسیده و در آینده نزدیک این امر تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.