صدور یک میلیون تن سیمان از آذربایجان غربی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه اول امسال یک میلیون تن انواع سیمان از استان به سایر کشورها صادر شده است.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباداله اکبری در دیدار از کارخانه سیمان سفید ارومیه اظهار کرد: در هشت ماه اول سال‌جاری یک میلیون تن انواع سیمان به ارزش بیش از ۷۲ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادرشده است.
وی افزود: این میزان سیمان صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۴ درصد رشد داشته است.
اکبری اضافه کرد: عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و قطر از جمله کشورهایی می باشند که بیشتر سیمان استان به آنها صادر شده است.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال‌جاری میزان صادرات سیمان از استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی با داشتن چهار واحد تولید سیمان در ارومیه، بوکان و خوی و با تولید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع سیمان پورتلند، پوزولانی و سفید در سال یکی از قطب‌های مهم تولید سیمان در کشور به شمار می‌رود.
اکبری یادآور شد: واحدهای تولید سیمان در آذربایجان غربی علاوه بر تامین نیاز داخل استان و کشور سالانه مقادیر قابل توجهی را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این استان ۲/۷ درصد از مجموع ۶۰ میلیون تن ظرفیت سیمان تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.