صدور ۵۰ هزار دستگاه محصولات ایران خودرو به بازارهای بین المللی

۲۸اردیبهشت،

به گزارش ایکوپرس ، مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: آمارها از افزایش تقاضا برای محصولات ایران خودرو در بازارهای صادراتی حکایت می کند که به افزایش فروش محصولات برند ملی در آن بازارها می انجامد.

 وی افزود: این امر در کنار عرضه محصولاتی چون رانا ، سورن و در آینده نزدیک دنا که از استانداردهای بازارهای صادراتی برخوردارند ، توسعه صادرات ایران خودرو در سال جاری را در پی دارد.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ، افزایش صادرات ایران خودرو را گامی بلند در راه رسیدن به استقلال ارزی دانست و اظهار داشت: قیمت محصولات ایران خودرو در بازارهای هدف صادراتی رقابتی بوده و با توجه به تغییرات ایجاد شده در نرخ ارز، این گروه صنعتی به تامین بخش قابل توجهی از ارز مورد نیاز خود از محل صادرات ملزوم شده است.

 نجم الدین، پیش بینی کرد با توجه به این موارد ، ایران خودرو بتواند صادرات خود در سال جاری و سال‌های آتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ، افزایش صادرات را مستلزم اولویت دهی به تامین نیاز بازارهای صادراتی در مقایسه با نیاز بازار داخلی، گسترش شبکه فروش و خدمات پس از فروش ، عرضه محصولات متنوع ، با کیفیت و شرایط رقابتی و انتخاب شرکای مناسب در بازارهای هدف صادراتی دانست.

 وی همچنین اعلام کرد، برنامه اصلی صادرات بر اساس سند راه صادرات شرکت ایران خودرو در دو بخش حفظ و توسعه بازارهای فعلی و نیز توسعه بازارهای جدید تقسیم بندی شده که بر این اساس شاهد افزایش صدور محصول به بازارهایی نظیر روسیه ، ترکیه و اکراین و همچنین گسترش فعالیت در بازارهای آفریقا خواهیم بود.

 مهندس نجم الدین افزود: در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ ، بیش‌ترین حجم فروش در بازارهایی نظیر عراق، روسیه، ونزوئلا، اکراین، آذربایجان، مصر و الجزایر صورت گرفته است .

 وی روند صادرات ایران خودرو در سال‌های اخیر را در مجموع رو به رشد توصیف کرد و گفت: با وجود تشدید فشارهای بین المللی و مشکلات تامین و تولید در سال ۹۱ ، ایران خودرو توانست تیراژ صادرات را به میزان تقریبا دو برابر افزایش دهد.

 نجم الدین اظهار داشت: طی سال ۹۱ شاهد رشد حدود ۶۰ درصدی میزان ارزآوری صادرات در مقایسه با سال ماقبل بوده ایم .

وی توسعه و ترویج برند ملی سمند را هدف مهم ایران خودرو از توسعه صادرات و تحکیم جایگاه خود در سطح جهانی دانست و افزود:همان طور که طی سال قبل شاهد رشد ۴۵ درصدی صادرات سمند نسبت به سال ماقبل بوده ایم، با ایجاد تنوع در محصولات و به کارگیری فناوری روز دنیا، گام های بلندی برداشته و در مقایسه با کشورهای منطقه، رشد قابل توجهی صورت گرفته است.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.