صرف نظر نمودن ایران از حق غنی‌سازی اورانیوم تصور باطلی است

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر غرب iبه طور واقعی در صدد مذاکرات سودمند و نتیجه‌بخش است، باید حق ایران را در مورد غنی‌سازی اورانیوم iبه رسمیت شناخته و از این طریق حسن نیت خود را اثبات کند.

حسن iبهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره iبه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵،  پیرامون مسائل هسته‌ای ایران، گفت: مذاکرات بین طرفین در صورتی اثربخش خواهد بود که هر دو طرف بدون هیچ پیش فرضی پای میز مذاکره نشسته و خواسته‌های یکدیگر را iبه رسمیت بشناسند و iبه حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

وی با تأکید براینکه غنی‌سازی اورانیوم در چارچوب پیمان NPT قرار دارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از حق غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نخواهد آمد و iبه عنوان حق مسلم خود iبه آن ادامه خواهد داد.

بهشتی‌پور با بیان اینکه عدم ساخت سلاح اتمی خط قرمز غرب در قبال ایران است، افزود: ایران بارها در مجامع بین‌المللی اعلام نموده است که مدافع حقوق بشر بوده و iبه هیچ عنوان قصد استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای را ندارد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای خاطر نشان نمود: صرف نظر نمودن ایران از حق غنی سازی اورانیوم تصور باطلی است بنابراین اگر غرب iبه طور واقعی درصدد مذاکرات سودمند است، باید حق ایران در مورد غنی سازی اورانیوم را iبه رسمیت شناخته و از این طریق حسن نیت خود را اثبات کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.