صعود بهای طلا در بازارهای جهانی

۲۹ آبان ،

194-9.jpg

بهای معاملات طلا با صعود بازارهای سهام منطقه ای، روز دوشنبه در آسیا افزایش یافت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طلا برای تحویل فوری با ۹ دلار افزایش قیمت به ۱۷۲۲ دلار در هر اونس رسید و تا اندازه ای کاهش ۱۲٫۵۴ دلاری بها در معاملات قبل را جبران کرد.

اعلام مذاکرات میان نمایندگان کنگره آمریکا برای توافق در مورد کاهش بها و افزایش مالیات و جلوگیری از بن بست مالی، سبب بهبود اعتماد بازار شد بااینهمه تحلیلگران اظهار می کنند که تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه گذاری همچنان قوی باقی می ماند و قیمتها را تقویت می کند.

از سوی دیگر صعود ارزش یورو به قیمتهای طلا کمک کرده است زیرا معاملات این فلز گرانبها را که به دلار انجام می گردد، برای خریداران استفاده کننده از ارزهای خارجی ارزان‌تر می کند. ارزش یورو از ۱٫۲۷۴۴ دلار در روز جمعه در نیویورک به ۱٫۲۷۶۰ دلار رسید.

به گزارش تفسیری وال استریت ژورنال، بهای نقره برای تحویل فوری با ۲۷ سنت افزایش، ۳۲٫۵۸ دلار در هر اونس بود. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، پلاتین برای تحویل فوری به ۱۵۶۵ دلار در هر اونس و پالادیم به ۶۲۸ دلار در هر اونس صعود کرد.

طلا برای تحویل فوری در معاملات لندن نیز با ۰٫۵ درصد صعود، ۱۷۲۲ دلار در هر اونس معامله شد. بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک با ۰٫۴ درصد صعود به ۱۷۲۲ دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.