صفار هرندی: فتنه گران در زمان امام هم ولایت پذیری نداشتند

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: افرادی بودند که بعد از برکناری قائم مقامی رهبر و کنار گذاشتن منتظری، از نظام و امام فاصله گرفتند و برخی از این افراد در فتنه ۸۸ حضور داشتند و امروز در زندان هستند. این افراد حتی آن موقع هم مساله ولایت فقیه را قبول نداشتند، اما رویشان نمی شد که در برابر رهبر و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران این مساله را بیان نمایند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت:‌ امروز ادبیات کسانی که از نزدیکان حضرت امام (ره ) بودند و خود را به ایشان نزدیک می کردند تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین صفارهرندی در همایش بصیرت مردمی شهرستان گرگان افزود: این افراد در گذشته نمی توانستند بگویند که ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارند، اما امروز به نوعی این مساله را اعلام می کنند و در برابر مقام معظم رهبری ایستاده اند.

به گفته وی، کار ولی امر مسلمین بعد از امام راحل با وجود چنین افرادی، امروز بسیار سخت است،‌ اما ایشان با درایت و رهبری مدبرانه خود، به خویی در برابر این مسائل ایستاد.

وی تصریح کرد:‌ این افراد حتی برای مقام معظم رهبری پیام تبریک دادند، اما نتوانستند، ببینند که ایشان درایت جامعه را برعهده گرفته است و امروز در برابر قدرتهای جهان ایستادگی نموده است.

وی ادامه داد:‌ این افراد حتی آن موقع هم مساله ولایت فقیه را قبول نداشتند، اما رویشان نمی شد که در برابر رهبر و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران این مساله را بیان نمایند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: افرادی بودند که بعد از برکناری قائم مقامی رهبر و کنار گذاشتن منتظری، از نظام و امام فاصله گرفتند و برخی از این افراد در فتنه ۸۸ حضور داشتند و امروز در زندان هستند.

صفارهرندی گفت:‌ صلابتی که امروز ایران اسلامی در سراسر جهان به خصوص جهان اسلام از آن برخوردار است، ناشی از درایت و رهبری مقام معظم رهبری و سکانداری یک مرجعیت دینی می باشد.

به گفته صفارهرندی،‌ مقام معظم رهبری زمانی که به رهبری رسید، شرایط جهانی به گونه ای ویژه بود و در ان زمان، مشکلات پس از پایان جنگ، قلدریهای صدام، تجزیه شوروی و ظهور جمهوری‌های مستقل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد:‌ در چنین برهه ای رهبری با درایت و مدیریت داهیانه کشور را از انواع آسیب ها و مشکلات به سلامت عبور دادند.

صفارهرندی یادآور شد:‌ ایران اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری روز به روز قدرتمند تر و توانمندتر شد و در عین حال شاهد ضعف آمریکا هستیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌امروز ایران اسلامی همان صلابت دوران امام راحل را دارد و رهبر جامعه اسلامی با مدیریت و درایت خود،‌با این مشکلات، خم به ابرو نمی آورد و به راه خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌مردم کشور ما نیز چنین رهبر با صلابت با عظمت و با هیبتی را به عنوان رهبر جامعه پذیرفتند و در راه حمایت از ایشان، به مسیر خود ادامه می دهند و برای ایشان آغوش گشودند.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ فرق بین رهبری جامعه و سایرین زیاد است و با تحقیق هم نمی شود، فردی مانند رهبر معظم انقلاب را پیدا کرد که جای او بنشیند که البته این بخشی از عنایات خداوند متعال می باشد.

 


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.