صف کاندیدای ریاست جمهوری درب دفتر علامه مصباح

اگرچه علی لاریجانی بخاطر نشستن بر جایگاه ریاست قوه مقننه و ضروت حفظ شان روسای قوا از سوی همگان، شب گذشته با دست رد حضرت علامه مصباح یزدی مواجه نشد و موفق به دیدار با معظم له گردید اما حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت برخی دیگر از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از جمله محمدباقر قالیباف و محسن رضایی تا کنون موافقت نکرده است.

اگرچه علی لاریجانی بخاطر نشستن بر جایگاه ریاست قوه مقننه و ضروت حفظ شان روسای قوا ، شب گذشته با دست رد حضرت علامه مصباح یزدی مواجه نشد و موفق به دیدار با معظم له گردید اما حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت برخی دیگر از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از جمله محمدباقر قالیباف و محسن رضایی تا کنون موافقت نکرده است.

به گزارش سرویس سیاسی ممتازنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته راس ساعت ۲۲ با حضرت علامه مصباح یزدی در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید که نیم ساعت آن جلسه بصورت خصوصی برگزار شد که در این دیدار علامه مصباح یزدی مطالبی را به رئیس مجلس تذکر داده اند.

مسئول دفتر علامه مصباح یزدی به خبرنگار ممتازنیوز گفت: از سوی دیگر حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت ملاقات محسن رضایی دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، موافقت نکرد.

محمد باقر قالیباف دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم نیز که چندی پیش برای دیدار با علامه مصباح یزدی درخواست وقت ملاقات کرده بود، موفق به این دیدار نشد.

حضرت علامه مصباح یزدی چندی پیش در سخنانی صریح و در انتقاد از برخی سوء استفاده ها در انتخابات اخیر مجلس  تصریح کرد:در انتخابات گذشته مجلس عده‌ای در سایه انتساب به نام اشخاص بزرگوار و محترمی که دست آنها را می‌بوسیم، کارهای خطرناکی را انجام داده و برنامه‌های مخربی را طراحی کردند که بسیار خطرناک است. 

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین دو نهاد مهم و مقدس در کشور اسلامی هستند که سابقه‌ای بیش از انقلاب اسلامی دارند، خاطر نشان کرد: قرار بود این دو نهاد مقدس برای تقویت اصولگرایی در تصمیم گیری‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، اما متأسفانه گاهی نظرات اشخاص حقیقی به جای تصمیم شخص حقوقی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین بیان می‌شد و این روند در حال ادامه پیدا کردن بود. 

علامه مصباح یزدی همچنین در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران افزود: گاهی نیز تنها به خاطر نفوذ شخص و داشتن امکاناتی از وی حمایت می‌شد و مثلا از امکانات شهرداری برای انتخابات هزینه می‌شد که چنین عملی با هزینه بیت المال شرعا جایز نیست و این انحراف از تفکر انقلابی و اسلامی است، اما برخی نه تنها از این امکانات در انتخابات استفاده کردند، بلکه به برخی تنها به خاطر اینکه به چنین امکاناتی دسترسی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند و آن را نقطه قوت خود تلقی کردند، اجازه دخالت در تصمیم گیری‌ها داده شد. 

تصاویری از حمل ابزار تبلیغاتی یک جریان توسط ماشین های شهرداری تهران

 

وی با اشاره به اینکه فتنه اخیر خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: برخی نه تنها در مقابل فتنه موضع نگرفتند، بلکه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا این‌ها نقص‌های بسیار بزرگی است که نمی‌توان آن را در انتخابات نادیده انگاشت. 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عده‌ای نیز علاوه بر اینکه اعتقادی به ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری ندارند، آن را مانع و رقیب خود می‌دانند و رفتار و سخنانشان را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که هم از لحاظ تئوریک، ولایت‌فقیه را زیر سئوال می‌برد و هم در عمل در جهت تضعیف مقام معظم رهبری برآمدند، لذا اگر چنین افرادی صحنه گردان انتخابات شدند، نباید فریب آنها را خورد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.