صلیب سرخ از ادامه فعالیت گروههای مسلح در سوریه ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، کمیته بین المللی صلیب سرخ با اعلام این مطلب از ممنوعیت ورود تیم مشترک کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه به مناطقِ به‌شدت آسیب‌دیده‌ شهر خبر داد.

“بئاتریس مژوان روگو” ریاست عملیات ‌کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه گفت: پس از یک هفته ‌تلاش تماسهای ما به توافق با مقامات سوری و تفاهم با گروه‌های مختلف مخالف برای وقفه در درگیری منجر شد تا کارکنان ما بتوانند غیرنظامیان مجروحان و بیماران را از منطقه خارج کنند و به آنها کمک‌های پزشکی برسانند. هرچند که شرایط توافق شده در محل به انجام نرسید و کارکنان ما از ادامه‌ روند کار بازماندند.

 

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه تنها سازمان‌های بشردوستانه‌ای هستند که در مناطق به‌شدت آسیب‌دیده این کشور فعالیت می‌کنند و بنابراین دسترسی امن و بدون تاخیر برای فعالیتشان ضرورت دارد. مژوان روگو افزود: متاسفانه جمعیت هلال احمر سوریه تا کنون چهار نفر را در حین انجام وظیفه از دست داده‌است.

 

از آغاز سال تاکنون صلیب سرخ به ۴۰۰ هزار نفر که به شیوه‌های گوناگون تحت تأثیر خشونتها قرار گرفته‌اند کمک‌رسانی کرده است.

 

این کمیته از طرفین درگیر خواست تمام احتیاط‌های ممکن را برای حمایت از غیرنظامیان شامل دادن اجازه‌ جابجایی به مناطق امن‌تر به‌عمل آورند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.