صندوق بین‌المللی پول; افزایش ۲۸ برابری بدهی دولت ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صندوق بین‌المللی پول از یک‌دهم شدن بدهی‌های عمومی خالص ایران در دولت نهم و دهم خبر داد و پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۲ بدهی دولت ایران با افزایش ۲۸ برابری نسبت به سال قبل از آن به ۳۲۴ هزار میلیارد ریال برسد

خبراقتصادی:صندوق بین المللی پول در گزارشی تازهترین برآورد خود از میزان بدهی‌های عمومی کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش میزان بدهی‌های عمومی خالص دولت ایران در ۸ سال منتهی به ۲۰۱۲ که برابر با دولت‌های نهم و دهم است یک‌دهم شده و به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال در پایان سال ۲۰۱۲ رسیده است. بدهی عمومی خالص دولت ایران در سال ۲۰۰۵ که فعالیت این دولت آغاز شد ۱۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

این نهاد بین المللی پیش‌بینی کرده است در پایان سال ۲۰۲۲ بدهی عمومی خالص دولت ایران نسبت به سال قبل ۲۸ برابر شود و به ۳۲۴ هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش تسنیم، پیش از این بعضی مقامات دولت یازدهم از تحویل گرفتن دولت قبل با بدهی‌های سرسام‌آور خبر داده بودند که واکنش‌هایی را از سوی احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دولت قبل در پی داشت و این دو مقام سابق اظهارات دولت‌مردان فعلی را رد کردند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.