صندوق بین المللی پول به سیاست گذاران در آمریکا و اروپا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، صندوق بین المللی پول در گزارشی با عنوان ˈچشم انداز اقتصاد جهانˈ که پیش از برگزاری نشست ˈتوکیوˈ درهفته جاری منتشر شد، اعلام کرد :رشد جهانی در اقتصاد کشورهای پیشرفته بقدری ضعیف بوده که امکان مقابله با معضل بیکاری نیست و بانک های مرکزی دراین کشورها نیز از پویایی لازم برخوردارنیستند.

این گزارش حاکی است:چنانچه سیاست گذاران اروپایی و آمریکایی اقدام لازم را برای مشکلات اقتصادی موجود در کشورشان صورت ندهند، ما شاهد رکود اقتصادی بیشتر جهانی و تداوم آن خواهیم بود.

این درحالی است که صندوق بین المللی پول پیش از این در تازه ترین بررسی وضعیت اقتصاد جهان اعلام کرده بود، بازده جهانی در سال ۲۰۱۲ فقط ۳/۳ درصد رشد خواهد داشت که کمتر از ۵/۳ درصد پیش بینی شده ازسوی این صندوق درماه ژوییه (تیر) سال جاری میلادی است.

این منبع افزود: جهان شاهد کمترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون است، زمانی که کشورها درتلاش برای مقابله با بحران مالی پدید آمده درجهان بودند.

همچنین طبق اعلام صندوق بین المللی پول، بازده اقتصاد جهانی درسال آینده میلادی به جای ۹/۳ درصدی که درماه ژوئیه پیش بینی شده بود، ۶/۳ درصد خواهد بود.

مترجمام**۱۴۵۰**۵۹۸۱

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.