صنعت آب و فاضلاب نیاز به توجه بخش خصوصی دارد

۲۳ آبان ،

صنعت آب و فاضلاب در کشور به مرزی رسیده‌ که حجم تاسیسات مورد بهره برداری در این صنعت به میزان قابل قبولی رشد داشته که حضور پررنگ بخش خصوصی توسعه این صنعت را به دنبال دارد.

سید هاشم بنی هاشی عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه علی رغم خصوصی سازی صورت گرفته درصنعت آب وفاضلاب همچنان مشکلاتی دراین حوزه وجود دارد، گفت: صنعت آب و فاضلاب در کشور به مرزی رسیده است که حجم تاسیسات مورد بهره برداری در این صنعت قابل قبول بوده و هم اکنون اولویت ها برای  توسعه به سمت بهره برداری رفته است.

بنی هاشمی با بیان اینکه درصنعت آب و فاضلاب با بها های بسیار سنگین مواجه هستیم،گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران صنعت آب و فاضلاب ، پایین بودن تعرفه‌هاوفاصله بین تعرفه آب و خدمات فاضلاب با قیمت ‌تمام‌ شده محصولات آبفا است که این امر توجه بیشتر دولت و اعطای تسهیلات مالی به بخش خصوصی را نیازمند است.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به ضرورت شناسایی توانایی بخش خصوصی در بهره برداری از صنعت آب و فاضلاب در جهت افزایش کیفیت آب مصرف کنندگان،افزود: ما در بحث آب با بها های بسیار بالایی مواجه هستیم که این امر نیازمند استفاده ازتمامی پتانسیل های بخش خصوصی با ارائه مشوقهای مالی توسط دولت است./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.