صنعت سینما ۱۱۷ ساله شد

    

فردا (۱۱ جولای) یکصدوهفدهمین سالروز اختراع صنعت سینما توسط برادران «لومیر» است.

برادران «لومیر» در ۱۱ جولای ۱۸۹۵ با تولید تصویر متحرک و پایه گذاری اولین نمایش عمومی در سالن نمایش سینما به شکل امروزی، نام خود را در تاریخ به عنوان مخترعین سینما ثبت کردند.

«آگوست» و «لئویس لومیر» در سال های ۱۸۶۲ و ۱۸۶۴ در شهر «بزانسون» فرانسه متولد شدند و در سال ۱۸۷۰ برای تحصیل در بزرگترین مدرسه فنی لیون عازم این شهر شدند.

«آنتونی لومیر» پدر برادران لومیر صاحب یک کارخانه ی عکاسی بود که لوئیس به عنوان فیزیکدان و آگوست به عنوان مدیر در آن کار می کردند پس از بازنشستگی پدر برادران لومیر، در سال ۱۸۹۲ آنها شروع به ساخت تصاویر متحرک کردند و در ۱۳ فوریه ۱۸۹۵ دستگاه ابداعی خود را به نام «سینماتوگراف» ثبت کردند.

«سینماتوگراف» دستگاهی بود که هم برای نمایش فیلم و همچنین برای تصویربرداری از آن استفاده می شود. اولین فیلم در ۱۹ مارس ۱۸۹۵ کارگران کارخانه ی لومیر را به تصویر کشید که در حال ترک کارخانه بودند.

برادران «لومیر» در اولین نمایش فیلم عمومی به شکل امروزی در ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵، ۱۰ فیلم کوتاه شامل اولین فیلم خودشان را در «گراند کافه» پاریس به نمایش گذاشتند. مدت زمان هر فیلم حدود ۵۰ ثانیه بود.

برادران لومیر با نخستین نمایش رسمی ، سینما را به عنوان یک رسانه ی گروهی مستقل و مثابه یک زبان و نمایش نوین معرفی کردند.

از آنها چند فیلم کوتاه باقی مانده است که نه تنها اولین فیلم های سینمایی جهان، بلکه اولین فیلم مستند و کمدی دنیا نیز در میان آنها یافت می شود. اگرچه آنها در ابتدا به اختراع خود با نوعی تردید می نگریستند، اما اختراع آنها تمام مردم جهان را به خود جلب کرد و امروزه در مقیاسی وسیع تر، هنرهای تصویری و رسانه های تصویری نقطه ای از جهان را بی تسلط نگذاشته اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.