صهیونیست‌ را حتی در عرصه ورزشی به رسمیت نمی‌شناسیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام و المسلمین امیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو هیئت علمی موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) گفت: ایران حاضر نیست حتی در عرصه ورزش با رژیم غاصب صهیونیستی روبرو شود چه برسد به اینکه به آن‌ها اجازه دهد در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه توافقنامه ایران و ۱+۵  فرصتی برای برطرف کردن برخی ابهام‌ها برای دو طرف است،‌ اظهار داشت: ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای در کشورمان تاکید داشته، لذا ادامه فعالیت تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مهر تاییدی بر این مساله است. 
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) با بیان این که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گاهی تلاش می‌کرد ایران را در همکاری‌های مد نظرش فعال نشان ندهد تصریح کرد: آژانس هسته‌ای برای رفع ابهام دربارهٔ صلح آمیز بودن برخورداری حق استفاده از انرژی هسته‌ای ایران در قالب گفتگوی رسمی با ۱+۵ این مسئله را دنبال می‌کنند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی با بیان این که ایران باید در دور تازه مذاکرات گام‌های تازهی بردارد، ابراز داشت: تیم مذاکره‌کننده و شورای امنیت ملی باید با دیپلماسی و پای‌بندی به توافق‌نامه هسته‌ای ابهامات ۵+۱ را برطرف کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه رژیم جعلی صهیونیستی حق حضور در مذاکرات ژنو ندارد، مطرح کرد: مذاکرات ژنو بین ایران و کشورهای ۵+۱ بوده و این مسأله ربطی به رژیم غاصب صهیونیستی ندارد، چراکه این رژیم جعلی خود متهم به داشتن سلاح هسته‌ای است.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) تأکید کرد: کشور ما حاضر نیست حتی در عرصه ورزش با رژیم غاصب صهیونیستی روبرو شود چه برسد به اینکه به آن‌ها اجازه دهد در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی با تأکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کند تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کند خاطرنشان کرد: بدیهی است توافق نامه مشخص کرده ایران در راستای صلح آمیز بودن حق غنی سازی‌اش برای مدت شش ماه غنی سازی را از ۲۰ به ۳٫۵ درصد کاهش داده است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.