صیانت از بیت المال، وظیفه اصلی امور حقوقی دستگاه های اجرایی است

محمد طالبی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای امور حقوقی دستگاه های اجرایی استان که با حضور مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری برگزار شد افزود: ماموریت امور حقوقی دستگاه های اجرایی، حرکت در مسیر عدالت و حفاظت از بیت المال و حقوق دستگاه های اجرایی است.

وی تاکید کرد: اعضای این شورا ، مدیران دستگاه های اجرایی ،معاونین و مشاورین حقوقی دستگاه های اجرایی استان باید با تسلط کامل به قوانین مختلف و بخشنامه ها توان خود را برای جلوگیری از ضایع شدن بیت المال به کار گیرند.

در ادامه این جلسه، مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری هدف از این همایش را تبیین سیاست‎های کلان دولت و تقویت زیرساخت‎ها و بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری واحدهای حقوقی دستگاه‎های استان در تصمیم‎سازی و تحقق اهداف مقرر در قوانین و مقررات اعلام کرد.

سید مهدی احمدی با عنوان اینکه وظایف و اختیارات شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در ۱۱ بند تدوین و ابلاغ شده است گفت: ایجاد وحدت رویه در مسائل مهم حقوقی استانی، فراخوان برای شناسایی مسائل و مشکلات دستگاه‎ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای حل و فصل آنها و ارائه راهکارهای اجرایی و حقوقی، حل و فصل اختلاف بین دستگاه‎ها در سطح استان و کمک به شکل‎گیری کامل سازمان حقوقی دولت از مهمترین وظایف این شورا است.

احمدی یاد آور شد: شناسایی خلأهای قانونی در حوزه کاری مرتبط و ارائه پیشنهادات اجرایی برای رفع نواقص از دیگر وظایف شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان ها است.

۵۸۳/۸۱۳۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.