ضرغامی: غرب باید از ملت‌های ستمدیده عذرخواهی کند و تاوان جنایت های خود را پس دهد/بوپاشا: ایران با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا به روشنایی می‌رسد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار رئیس رسانه ملی و بانوی مقاومت الجزایر مطرح شد

در این دیدار که به میزبانی مهندس عزت الله ضرغامی و در دفتر کار وی برگزار شد خانم بوپاشا مقاومت را تنها وسیله پیروزی در برابر استعمارگران و بهترین راه سعادت ملت های آزاده دنیا دانست.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، جمیله بوپاشا بانوی مبارز انقلاب الجزایر عصر امروز دیدار با رئیس رسانه ملی گفت : مقاومت تنها راه است. پس از آزادی من از زندان، فرانسوی ها صورت هزینه های زندان و شکنجه مرا برای من فرستادند.

در این دیدار که به میزبانی مهندس عزت الله ضرغامی و در دفتر کار وی برگزار شد خانم بوپاشا مقاومت را تنها وسیله پیروزی در برابر استعمارگران و بهترین راه سعادت ملت های آزاده دنیا دانست.

بانوی مبارز الجزایری نسل ها را یکپارچه و ادامه دهنده راه یکدیگر خواند و افزود: همانگونه که نسل ما در برابر استعمارگران مقاومت کرده، نسل امروز نیز راه گذشتگان را ادامه خواهند داد.

بوپاشا گفت: بعد از ۱۳۲ سال مقاومت در برابر اشغالگران، الجزایر به استقلال رسید و ملت ایران نیز با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و امریکا به نور و روشنایی می رسد.

وی افزود: کشور هایی که مدعی فرهنگ هستند هرگز بویی از مقاومت بی سابقه ملت ایران نبرده اند و ملت ایران با وجود اصالت تاریخی، هوشیارتر از ملت های دیگر است.

بوپاشا با تقدیر و پاسداشت یاد شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی در ایران به روح شهدای انقلاب هر دو کشور درود فرستاد.

وی افزود: استعمارگران فرانسوی گمان نمی کردند که زنان الجزایری دوشادوش مردان مبارزه کنند اما زنان با مقاومت دوشادوش مردان، انقلاب الجزایر را به پیروزی رساندند.

این بانوی مبارز الجزایری گفت: فرانسوی ها در زمان مقاومت سعی می کردند با حمله به خانه ها و دستگیری جوان های الجزایری و شکنجه آنها انگیزه مقاومت را در ملت الجزایر ضعیف کنند که هرگز موفق نبودند.

بوپاشا افزود: پس از پیروزی انقلاب الجزایر، استعمارگران فرانسه در نهایت بی شرمی طی نامه ای که از وزارت دادگستری به دستم رسید، هزینه های زندان و شکنجه کردن مرا مطالبه کردند و هرگز به خاطر شکنجه های من عذرخواهی نکردند که این نشانه وحشی گری آنهاست.

رئیس رسانه ملی در این دیدار گفت: خانم بوپاشا و همرزمان او نشان دادند که تنها راه نجات؛ مقاومت و ایستادگی است. کتاب خاطرات ایشان برای جوانان انقلابی در دهه ۵۰ الهام بخش و حرکت آفرین بود.

آقای ضرغامی افزود: جنایات فرانسوی های مدعی دموکراسی در الجزایر بی شمار است و به اعتقاد من کمتر در رسانه ها به آن پرداخته شده است. هولوکاست واقعی شهادت هزار زن و کودکی بود که از ترس حمله نظامیان فرانسه به غار پناه بردند که بر اثر آتش زدن آن بدست دژخیمان فرانسوی زنده زنده در آتش سوختند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به یک و نیم میلیون شهید الجزایری گفت: تاریخ دویست ساله اخیر نشان می دهد غرب به شدت به حقوق بشر بدهکار است و باید از ملت های ستمدیده عذرخواهی کند و تاوان جنایت های خود را پس دهد.

وی افزود: فرانسوی ها حتی تا چند سال اخیر از ارائه نقشه مین های بکار گذاشته در نقاط مختلف الجزایر برای خنثی کردن آن خودداری کردند.

همچنین خانم دباغ بانوی مبارز انقلاب اسلامی در ادامه این دیدار شکنجه های استعمارگران انقلاب فرانسه را شبیه شکنجه های رژیم شاهنشاهی در ایران دانست و گفت: رژیم طاغوت پس از تیرباران شهدای انقلاب اسلامی از خانواده های آنها در نهایت بی شرمی پول تیرها را مطالبه می کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.