ضرورت اجرای سریع بخشنامه جدید در مورد زندانیان معسر

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک عضو کمیسیون مجلس هشتم گفت: تسریع در اجرای ابلاغیه جدید زندانیان معسر راهکاری موثر برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مورد زندانیان معسر اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از محکومین مالی بدون اثبات اعسار در زندان‌ها به سر می‌برند و این مساله با شرع و قانون منافات دارد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: شرایط اعسار بدهکاران مالی باید قبل از زندانی شدن احراز شود و در صورتی که این افراد توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته باشند معسر هستند و نباید زندانی شوند.

حجت الاسلام رهبر تاکید کرد: حکم آزادی زندانیان معسر از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده و هر چه سریعتر باید اجرایی شود.

وی با بیان این که باید شعبه‌ای در دادگاه‌ها ویژه رسیدگی به پرونده زندانیان معسر تشکیل شود، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌های مالی حساسیت‌های ویژه ای دارد و قوه قضاییه باید یک شعبه را به این پرونده‌ها اختصاص دهد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: تسریع در اجرای بخشنامه جدید زندانیان معسر راهکاری موثر برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها است.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. موسوی:

    این اقایون که هر کدام پست ومرتبه ای هم دارن اگه خودشون هم تمام زندگیشون ودر اثر یه بی احتیاطی یا اعتماد توسط این به اصطلاح معسرین بی مسئو لیت به یغما می رفت و تنها امیدشون برا ی بازگشت همه ثمره زندگیشون قوه قضاییه و تصمیماتش بودباز هم اینطوری برای خلاص شدن این اشخاص عجله داشتن؟

  2. محمد مهدی زاده:

    سلیقه نبایددراجرای قانون حاکم باشد.دادگاهها سعی نکنندنظر شخصی خود را به عنوان حکم صادر کنند.فکر نکنند همیشه نظرشان حجت است .از بخشنامه های ریاست محترم قوه قضاییه چنین بر می اید که واقعا ایشان هم مصالح ملت ومملکت ونظام را در نظر می گیرند.خداوند ایشان را در انجام وظایف موفق نماید .انشا…

  3. محمد مهدی زاده:

    سلیقه نبایددراجرای قانون حاکم باشد.دادگاهها سعی نکنندنظر شخصی خود را به عنوان حکم صادر کنند.فکر نکنند همیشه نظرشان حجت است .از بخشنامه های که ریاست محترم قوه قضاییه چنین بر می اید که واقعا ایشان هم مصالح ملت ومملکترا ونظام را در نظر می گیرند.خداوند ایشان را در انجام وظایف موفق نماید .انشا…

  4. سيد نادر كشفي..:

    اگر این بخشنامه برای همه بدهکاران مالی است پس چرا قضات سلیقه ای عمل میکنند ومحکومان را ازاد نمیکنند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.