ضرورت استفاده از فناوری روز دنیا در بهره­ برداری از شبکه ریلی

ضرورت استفاده از فناوری روز دنیا در بهره­ برداری از شبکه ریلی

یک کارشناس حمل­ و ­نقل قدمت بالای شیوه بهره­ برداری از شبکه ریلی را دلیل اصلی کاهش تعداد مسافر راه­ آهن و افزایش هزینه­ های آن ارزیابی کرد.

به نقل ازممتازنیوز، مهدی ساسانی، کارشناس حمل ­و نقل،  با اشاره به ضرورت افزایش بهره­ وری در شبکه ریلی گفت: قدمت بسیار بالای شیوه‌ی بهره‌برداری از خطوط ریلی علاوه بر آن­که مدت زمان سفرهای ریلی را افزایش داده است باعث شده که بخش قابل توجهی از ظرفیت خطوط ریلی کشور خالی بماند. همچنین عدم استفاده‌ی مناسب از ظرفیت خطوط ریلی، شرکت راه­ آهن را ناگزیر به افزایش بهای خدمات و قیمت بلیت برای جبران هزینه‌ها کرده است.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت قطار علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش تعداد مسافر شبکه‌ی ریلی، میزان جابجایی بار توسط راه‌آهن را نیز کاهش داده است.

ساسانی تصریح کرد : با توجه به تکلیف قانونی دولت و شرکت راه‌آهن برای دستیابی به سهم ۱۸% از جابجایی مسافر و ۳۰ درصدی از حمل بار در کشور ضروری است تا برنامه‌هایی جهت افزایش بهره‌وری در خطوط ریلی تهیه و اجرا شود.

وی در ادامه گفت: با افزایش بهره‌وری در خطوط ریلی علاوه بر جابجایی مسافر بیشتر، حجم بارجابجا شده توسط شبکه ریلی افزایش خواهد داشت و این موضوع می تواند باعث جبران هزینه‌های راه‌آهن شود. به همین منظور ضروری است تا بجای پیمودن مسیرهای ناموفق دیگر کشورها، از فناوری‌های روز کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شود.

یکشنبه ۱۴ خرداد   ۱۵:۲۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.