ضرورت برخورد قاطع با جرایم رایانه‌ای

برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: جرایم رایانه‌ای نیاز به برخورد قاطع از سوی مراجع ذیربط دارد.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره لزوم اجرای قوانین جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: جرایم رایانه‌ای در دادسرای مربوطه بررسی می‌شود و قانون عناوین مجرمانه تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری را برای این جرایم مصداق قرار داده است.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به راهکارهای پیشگیری جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مختلف می‌تواند زمینه ارتکاب این جرایم را در جامعه کاهش دهد.

وی ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که ایجاد روابط مختلف اقتصادی و اجتماعی در فضاهای مجازی قابل اعتماد نیست و باید با توجه بیشتری به شکل‌گیری روابط از این طریق دقت کنند.

برزگر اعلام کرد: مجازات در جرایم رایانه‌ای از طریق قانون تعیین می‌شود و قانون نیز در این باره از صراحت کافی برخوردار است.

وی افزود: برخوردهای قاطع و جدی می‌تواند موجب ایجاد رعب در مجرمان و اطمینان خاطر در افکار عمومی شود و زمینه ارتکاب این جرایم در جامعه را کاهش دهد.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: جرایم رایانه‌ای به سرعت در حال افزایش است و صدور احکام به موقع متهمان این جرایم و اجرای آن در کاهش این جرایم موثر است.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.