ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در آستانه انتخابات

سلطانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

دبیر شورای مرکزی انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه‌ الزهرا با بیان اینکه از هم اکنون باید اولویت‌های یک انتخاب اصلح‌ برای دانشجویان تبیین شود، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به دور از هیاهو موجب ایجاد آگاهی و اعتماد برای دانشجویان شده و آنان را به سمت انتخابی درست هدایت می‌کند.

شریفه سلطانی دبیر شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: کرسی‌های آزاد اندیشی نیازمند یک بسترسازی در دانشگاه‌ها است تا شرایط و اقتضائات برای شرکت دانشجویان در این کرسی‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه لازمه ایجاد فضای مناسب برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی فضای عقلانی و علمی است، تصریح کرد: ایجاد یک فضای علمی مناسب در کرسی‌ها می‌تواند فضای تضارب آرا را به صورت منطقی در دانشگاه‌ها فراهم کند.

سلطانی کرسی‌های آزاد اندیشی را نیازمند اعتمادسازی دانست و افزود: مسئولان باید فضای اعتماد سازی را در دانشگاه‌ها فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند سوالات و شبهات خود را به راحتی مطرح کنند.

دبیر شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه الرهزا عملکرد این دانشگاه برای ایجاد فضای اعتماد را بسیار موفق دانست و گفت: دانشگاه الزهرا توانسته اقدامات لازم برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری را در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی انجام دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کرسی‌ها در این دانشگاه محوریت زنان و نقش آنان در جامعه بوده، تصریح کرد: دانشگاه الزهرا به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی سعی کرده علاوه بر مسئولیت‌های خود در زمینه مسائل دیگر نیز فعالیت داشته باشد.

دبیر شورای مرکزی انجمن دانشگاه الزهرا برنامه کرسی آزاد اندیشی را در آستانه فضای انتخاباتی یکی از نیازهای دانشگاه‌های کشور دانست و افزود: همگی مسئولان و دانشگاه‌ها باید ترتیبی دهند تا بتوانیم آگاهی بخشی در زمینه انتخاباتی را در دانشگاه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از هم اکنون باید اولویت‌های یک انتخاب اصلح‌ برای دانشجویان تبیین شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به دور از تنش و هیاهو موجب ایجاد آگاهی و اعتماد برای دانشجویان می‌شود و آنان را به سمت انتخابی درست هدایت می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.