ضرورت تجارت الکترونیک کالا

جام جم آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۵ درصد هزینه مبادله کالا بعد از تولید، قابل صرفه جویی است که تنها راه آن خروج از سیستم سنتی مبادلات و گام گذاشتن در تجارت الکترونیک است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل ازشاتا، «محمد صادق مفتح» در مراسم افتتاحیه ششمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی با بیان اینکه در صورتی که کشوری در ۱۰ سال آینده نتواند به حداقلی از پیشرفت در زمینه تجارت الکترونیک دست یابد با مشکل مواجه خواهد شد افزود: آمار تجارت الکترونیکی جهان در سال ۲۰۰۳ بالغ بر ۹/۳ هزار میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۰۹ به۴/۲۵ هزار میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۱۱ ، ‌۳۲ هزار میلیارد دلار پیش بینی شده است.

به گفته وی این پیشرفت ها حاکی از توجه ویژه کشورها به موضوع اهمیت جایگاه تجارت الکترونیکی است.

مفتح با بیان مطلب که پیشرفت الکترونیکی در آسیا طی سالهای اخیر از شیب بیشتری نسبت به آمریکا و اروپا برخوردار بوده است تصریح کرد : سهم کشورهای شرق آسیا از تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۰۲ که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار بوده به ۱/۲ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ ارتقا یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهارداشت: با الگوبرداری که از سایر کشورها در زمینه اخذ شاخص های ملی برای رشد تجارت الکترونیک گرفته شده است در شرق آسیا و اقیانوسیه ۹۵% از این رشد مربوط به B-B بوده است که این حاکی از نقش این بخش در توسعه اقتصاد و تجارت الکترونیک است.

مفتح گفت امروز در این رابطه سه تفاهم نامه میان سازمانها و ارگانهای ذیربط به امضا خواهد رسید که امیدواریم سرآغاز خوبی برای ارتقا این جایگاه به شمار آید.

وی افزود: امروز سندی نیز به عنوان نقشه راه توسعه اقتصاد و تجارت الکترونیک کشور ارائه می شود که به پیش نویس آن تدوین شده و پیش بینی می کنیم طی سال آینده به تصویب مراجع ذیصلاح برسد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.