ضرورت تصویب قانونی برای تحریم کشورهای متخاصم

۳۱فروردین۱۳،

عسگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

یک حقوقدان با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه مغایر با موازین و حقوق بین‌الملل است، گفت: یکی از اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل بحث عمل متقابل است، یعنی همان‌طور که غربی‌ها ایران را تحریم می‌کنند ما نیز آن‌ها را تحریم و به اقتصاد آن‌ها فشار وارد کنیم.

“یدالله عسگری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، تحریم یکجانبه غربی‌ها علیه ایران را بر خلاف موازین و حقوق بین‌الملل دانست و اظهار داشت: بسیاری از اسناد بین‌المللی هرگونه وارد کردن فشار اقتصادی و سیاسی به کشورها برای نشاندن پای میز مذاکره در جهت رسیدن به خواسته‌هایشان را ممنوع اعلام کرده است.

این حقوقدان با بیان اینکه هدف اصلی این‌گونه تحریم‌ها مردم می باشند، تصریح کرد: آمریکا و دول غربی با وارد کردن فشار سیاسی بر دولت ایران خواهان ایجاد نارضایتی و تقابل مردم و دولت می باشند.

وی با بیان اینکه این‌گونه اقدامات قطعاً مغایر موازین بین‌المللی است، گفت: یکی از اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل بحث عمل متقابل است، یعنی همان‌طور که غربی‌ها ایران را تحریم می‌کنند، ما نیز آن‌ها را تحریم کنیم.

عسگری با اشاره به ضرورت تصویب قانونی مبنی بر تحریم کشورهای متخاصم گفت: چنان‌چه کشور ما قانونی در راستای تحریم هرگونه مبادله و معامله با اتحادیه اروپا وضع کند سبب وارد شدن فشار اقتصادی بر آن‌ها می‌شود و اثر بسیار خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.