ضرورت تغییر نگرش جوانان در بحث ازدواج/ تشویق به ازدواج برای افزایش جمعیت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز مطالعات پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان با ضروری خواندن سند ملی حمایت از ازدواج گفت: با توجه به بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق و کاهش تمایل جوانان به ازدواج، نیازمند تغییر نگرش جوانان در بحث ازدواج هستیم و امیدواریم با تدوین سند حمایت از ازدواج، ازدواجهای آسان و پایدار در کشور رونق پیدا کند.

محمد تقی حسن زاده در گفتگو با مهر گفت: تدوین سند حمایت از ازدواج یکی از برنامه های وزیر ورزش و جوانان است که توجه به این مقوله حاکی از اهمیت دادن وزیر به موضوعات و دغدغه های جوانان به ویژه در بحث ازدواج است.

وی افزود: در حوزه ازدواج، تحقیقات و مطالعاتی دربارهٔ آسیبها و معضلات ازدواج و علل بالارفتن سن ازدواج انجام شده است. در حال حاضر نیز مطالعاتی دربارهٔ رفع موانع و مشکلات ازدواج در دستور کار مرکز مطالعات قرار دارد تا بتوان نگرش جوانان را نسبت به ازدواج تغییر داد.

تقی زاده نظر خود را دربارهٔ برنامه های حوزه جوان وزیر ورزش و جوانان اینگونه بیان کرد: آقای گودرزی نگاه ویژه ای به موضوع جوانان دارند و از مدیران حوزه جوان خواسته اند تا کارها براساس یک انسجام و برنامه ریزی منطقی پیگیری و اجرا شود. امیدواریم که بتوان هر چه زودتر بخشی از دغدغه ها و مشکلات حوزه جوان را به ویژه در بحث ازدواج و اشتغال حل کرد.

تشویق جوانان به ازدواج برای افزایش جمعیت جوان کشور

رئیس مرکز مطالعات پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان با اشاره به انتشار یافتن فصلنامه مطالعاتی و کسب رتبه علمی و پژوهشی در کشور، از کمبود اطلاعات و دانشهای کاربردی خبر داد و گفت: مطالعات انجام شده در مرکز براساس نیازهای روز جوانان است، اما متاسفانه اطلاعات و دانش های کاربردی اندک و  انتقال آن به گروه های مرجع بسیار سخت است.

به گفته وی، جمعیت جوان کشور طی ۱۰ سال آینده کاهش خواهد داشت. از دیگر سو آمار ازدواج کاهش یافته است و باید با ترویج ازدواج آسان، جوانان را تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان کشور کرد.

حسن زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از هر چیز نیازمند مطالعات و تحقیقات کاربردی روی تغییر نگرش جوانان نسبت به مقوله ازدواج هستیم و از دیگر سو با تغییر در شیوه اطلاع رسانی نتایج تحقیقات به جامعه اعلام شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.