ضرورت جایگزینی تشکل‌محوری به جای شخصیت‌محوری/ حزب فراگیر باید از تشکل‌های صنفی شکل گیرد

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان با محوریت یک شخص امکان‌پذیر نیست، گفت: باید شورای مرکزی حزب فراگیر، مرکب از دبیران کل تشکل‌های صنفی باشد تا ضمانتی برای انسجام و وحدت بیشتر به وجود آید.

“حمیدرضا ترقی”، عضو حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان و موضع‌گیری حزب متبوعش در این خصوص اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی، خود یک حزب فراگیر است و مختص قشر خاصی نیست.

وی افزود: حزب فراگیر باید از تشکل‌های صنفی شکل گیرد که از لحاظ عضویت فراگیری ندارند.   
 
ترقی ادامه داد: اکنون بسیاری از تشکل‌ها برخلاف تعریف حزب، تشکلی صنفی محسوب می‌شوند و فراگیری حزب موتلفه را ندارند. 
 
عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، تشکل‌های صنفی دیگر اجازه فعالیت در قالب حزب را ندارند و از شمار احزاب خارج می‌شوند و فعالیت آنان محدود به فعالیت‌های سیاسی صنف خود می‌شود.   
 
وی با اشاره به ضرورت تشکیل حزب فراگیر افزود: تشکل‌های صنفی با توجه به قانون جدید، اگر خواهان فعالیت سیاسی جامع و فراگیر به عنوان حزب در انتخاب می باشند، باید به حزبی فراگیر، متشکل از اقشار مختلف تبدیل شود. 
 
ترقی با بیان اینکه دوران محور قرار گرفتن اشخاص قبل است، اظهار داشت: ما در شرایط سیاسی نیستیم که اشخاص محوریت تشکل‌ها قرار گیرند، بلکه باید به سمت تشکل‌محوری حرکت کنیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه تشکیل حزب فراگیر با محوریت یک شخص امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: باید شورای مرکزی حزب فراگیر، مرکب از دبیران کل تشکل‌های صنفی باشد تا ضمانتی برای انسجام و وحدت بیشتر به وجود آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.