ضرورت شفاف‌سازی در بسکتبال

جام جم آنلاین: رضا طاهری به عنوان سخنگوی پیشین تیم ملی بسکتبال هر چند وقت یک بار با رسانه‌ها در ایران صحبت می‌کند و مدعی است پرده از واقعیت‌های بسکتبال ایران کنار می‌زند.

این صحبت‌ها معمولا با واکنش مسوولان فدراسیون بسکتبال روبه‌رو می‌شود و آنها تمامی حرف‌های سخنگوی پیشین مقیم آلمان را بی اساس و بی اهمیت می‌خوانند، اما پرسش اینجاست آیا فدراسیون بسکتبال در قبال برخی کارهایی که صورت می‌گیرد و ابهامات در ارتباطات را بیشتر می‌کند، توجه لازم را دارد؟

طاهری در گفت‌وگوهای قبلی خود بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال را متهم به دلالی و کاسبی در بسکتبال ایران کرده بود.

او حتی مدعی شد سانی بچیروویچ، پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال در راه یکی از باشگاه‌های جنوبی است. در این رابطه در روزهای گذشته شنیده شده است سانی برای عقد قرارداد ۷۰هزار دلار در ماه درخواست کرده است و سرمربی تیم جنوبی قول داده تا این مبلغ را به این بازیکن اسلوونیایی بدهد! سرمربی تیم جنوبی که دستیار بچیروویچ در تیم بسکتبال جوانان ایران است، اخیرا اعلام کرده که دستیار تیم باشگاهی خود را از بین مربیان اسلوونیایی انتخاب می‌کند.

ظاهرا این انتخاب به نظر باشگاه بستگی دارد، اما در شرایطی که اوضاع مالی بسیاری از تیم‌ها خراب است و مربیان زیادی در لیگ برتر بیکار مانده‌اند، استخدام مربی خارجی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

این مربی در زمان اقامت تیم بسکتبال جوانان ایران در اسلوونی و در یک مهمانی شام به سرمربی تیم جنوبی معرفی شد و از دوستان بسیار نزدیک مهمد بچیروویچ است.

او در تیم‌های سرمربی فعلی تیم ملی بسکتبال دستیار بچیروویچ بوده و هم اینک هدایت یک تیم دسته سومی در اسلوونی را بر عهده دارد!

رضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا یک بار دیگر مسئولان فدراسیون بسکتبال را تهدید کرده که پرده از واقعیت‌های مالی و ارتباط‌های پنهان در بین برخی از افراد و تیم‌ها با فدراسیون بسکتبال را کنار می‌زند.

اگر چه رییس فدراسیون بسکتبال درباره صحبت‌های اخیر رضا طاهری، باز هم معتقد است حرف‌های او دیگر برای فدراسیون بسکتبال اهمیتی ندارد، اما با این حال فدراسیون بسکتبال با آگاهی از برخی مسائل رخ داده در این چند هفته که حواشی زیادی را برای فدراسیون به وجود آورده، باید در قبال برخی اظهارنظرهای طاهری شفاف‌سازی کرده تا فضای بسکتبال ایران بیش از این ملتهب و پرحاشیه نباشد.

محمد رضاپور ‌- گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.