ضعف نظارت بر ساخت‌و‌سازها در تهران

کد خبر: ۴۸۶۱ تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ مهر۱:۰۰ صبح ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

نظارت بر ساخت و ساز موضوع مهمی است که متاسفانه به دلیل تعدد نهاد های نظارتی، مدیریت ساخت و ساز در کلانشهر تهران بسیار ضعیف است، حتی در برخی موارد نظارتی بر ساخت و ساز نمی شود؛ به عنوان مثال در یکی از محله های شرق تهران یک آپارتمان چهار طبقه جنوبی در ردیف آپارتمان های شمالی خودنمایی می کند.

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار ایلنا، نخستین سوالی که اهالی منطقه را درگیر کرده است چگونگی دریافت مجوز برای ساخت آپارتمان جنوبی در ردیف آپارتمان های شمالی است؛ وقتی اهالی منطقه چنین موضوعی را به یکی از مسئولان ناحیه دو منطقه هشت اطلاع رسانی می کنند، وی می‌گوید: سازنده احتمالا مجوز لازم را اخذ کرده است.

ساخت آپارتمان های این چنین در سطح شهر شاید کم نباشد، اما مهم این است که شهرداری و نهادهای نظارتی در جریان ساخت چنین واحدها هستند، اما چرا و از چه رانتی مجوز ساخت آپارتمان جنوبی در ردیف آپارتمان های شمال ساخته شده است جای سوال دارد.

در این رابطه علیرضا جاوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از بررسی این موضوع در منطقه هشت تهران خبر داد و درباره چگونگی اخذ مجوز توسط سازنده نیز گفت: دریافت مجوز وی حتما مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش،‌هر چند ساخت این آپارتمان جنوبی در ردیف آپارتمان های شمالی بررسی و ساخت آن متوقف شود، اما باز هم دریافت مجوز سازنده امری توجیه ناپذیر است.

پیگیری خبرنگار ایلنا درباره این موضوع ادامه دارد.

منبع: ایلنا


برچسب هابرچسب ها: نظارت ، نظام مهندسی ، شهرداری ، ساخت و ساز ، پروانه ساخت ، جواز



آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.