ضمانت ۱۵ میلیون دلاری صادرات خدمات فنی مهندسی

۰۸م آذر ،

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از اجرایی شدن ضمانت نامه عملیات پیمانکاری و صادرات خدمات فنی مهندسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید کاظم دوست حسینی، با بیان این مطلب گفت: در این خصوص اقدامات مناسبی با همکاری صندوق ضمانت کشورها انجام شده، به طوری که تا کنون ضمانت دو طرح صادرات خدمات فنی مهندسی به ارزش ۱۵ میلیون دلار صورت گرفته است ضمن اینکه درخواست‌های بسیاری هم همچنان  در این خصوص وجود دارد.

وی تصریح کرد: ضمانت در این بخش پیش از این توسط بانک‌ها صورت می‌گرفت اما به سبب تحریم‌های  پیش آمده این امر دیگر توسط بانک‌ها امکان پذیر نبود بر همین اساس صندوق ضمانت در این رابطه ورود پیدا کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات در ارتباط با ضمانت صادرات نفت و محصولات نفتی که توسط بخش خصوص صورت می‌گیرد گفت: در زمینه صدور بیمه نامه در این بخش مشکلی وجود ندارد اما از آنجایی که طرف مقابل صادرات نفت نیز بخش خصوصی است که از اعتبار چندانی برخوردار نیستند نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد که باید توسط یکی از موسسات مالی آن کشور ضمانت شود.

وی گفت: هم اکنون دو پرونده برای صادرکنندگان بخش خصوصی در صندوق گشایش شده  که امیدواریم اگر به نتیجه برسد.

دوست حسینی در بخش دیگری از این گفت گو از تاسیس بانک اطلاعات اعتباری خریداران کشورهای اسلامی(اتحادیه امان) با مشارکت صندوق ضمانت صادرات ایران خبر داد و افزود: راه اندازی نهایی این بانک اطلاعاتی در اوایل سال آینده میلادی کلید خواهد خورد.

به گفته او، دیتابیس اطلاعات اعتباری اتحادیه امان، می‌تواند کمک شایانی به تجارت سالم و کم ریسک در میان این کشورها کند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر اتحادیه امان ۱۷ عضو کامل و ۲ عضو وابسته و ۶ عضو ناظر دارد. صندوق ضمانت صادرات ایران از ابتدای تشکیل اتحادیه به عنوان عضو موسس حضور فعالی در آن داشته و با توجه به حجم عملکرد و توان کارشناسی بالا با اکثریت آرا به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه انتخاب شده است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.